فروشگاه لیزر

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی | 6 مورد از کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی | مزایا و معایب

Rate this post

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی چیست؟

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی را می توان در قسمت هایی که در بدن انسان و برای درمان آن قسمت هایی که نیاز به درمان دارد، ضروری و همراه با مزایای زیادی دانست.

1- با استفاده از دستگاه لیزر می تواند به بهترین نحو ممکن جراحی هایی ایمن و آن مواردی که دسترسی سخت دارد با این ابزار مهم پزشکی به راحتی و بدون عوارض خاصی انجام داد.

2- کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی در برخی موارد می توان در جراحی و از بین بردن تومور و یا ایجاد برش بر روی پوست و یا سوزاندن قسمتی از ضایعه بدن از آن استفاده خوبی می شود.

3- در برخی موارد از لیزر در زیبا سازی پوست و یا از بین بردن موهای زائد بدن کاربرد دارد.

4- از موارد دیگر می توان در دندانپزشکی از لیزر استفاده نمود.

5- از دیگر موارد در چشم پزشکی، به علت ظرافت های خاصی که در این رشنه نیاز می باشد، استفاده های زیادی می گردد.

6- موارد دیگر می توان در زیباسازی پوست و لیفت و انجام جوانسازی پوست استفاده های مفیدی انجام داد.

با استفاده از دستگاه لیزر پزشکی و کارایی و عملکرد خاصی که در پزشکی می توان از آن بهره برد می توان به عنوان یک کمک کننده و یک ابزاری که توانسته است خیلی از درمان ها را ساده تر و کم خطرتر و در مواردی بدون نیاز به جراحی این گونه عمل های پزشکی را به راختی انجام داد.

بع عنوان مثال با استفاده از دستگاه لیزر الکس دایود می توان به بهترین شکل ممکن برای از بین بردن موهای زائد بدن اقدام نمود و روشی بدون درد و یا عوارض را تجربه نمود.

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی

فهرست

بیشتر
ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ و مراحل رفع حساسیت پوست چیست؟

استفاده از دستگاه لیزر در زیبایی پوست و مو چگونه انجام می شود؟

با استفاده از دستگاه لیزر و کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی در پوست و مو می توان امیدوار بود که با به کارگیری از این روش به درمان های خوب و رضایت بخشی دست یافت. دستگاه لیزر در حذف موهای زائد امروزه کاربردهای فراوانی دارد و توانسته است به عنوان یک ابزاری که در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین اثر گذاری و حذف موهای زائد بدن را در بر داشته باشد.

این قبیل دستگاه های که امروزه به صورت باکیفیت و بدون عوارض جانبی به تولید انبوه رسیده اند کار را برای استفاده کنندگان خیلی راحت کرده اند و به با چند جلسه می توان موهای زائد بدن را به صورت حرفه ای و بدون آسیبی به دیگر نقاط بدن با استفاده از دستگاه هایی چون دستگاه لیزر تیتانیوم  بدون عمل جراحی و در کوتاه ترین زمان ممکن به درمان مناسبی دست یافت.

 دستگاه لیزر در چشم پزشکی چگونه استفاده می شود؟

امروزه با استفاده از دستگاه لیزر در چشم پزشکی که به عنوان یک نوع نیاز اساسی از آن یاد می شد، توانسته است انقلابی در این صنعت بوجود آورد و استفاده های زیادی در چشم پزشکی دارد. چشم پزشکی که یکی از حساس ترین شاخه های علوم پزشکی می باشد، توانسته است با استفاده از روش لیزر درمانی به نتایج خوب و مثبتی دست یابد.

با این روش می توان در چشم پزشکی و با امن ترین روش ها به درمان مناسب رسید. لیزر در چشم پزشکی را می توان از جمله کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی دانست که هم ایمنی لازم را دارد و هم از کمترین عوارض یرخوردار است.

بیشتر
نکات مهم درباره فواید درمان با لیزر | درمان با لیزر چه فایده هایی دارد | مزایای لیزر درمانی و اثر آن

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی

مهمترین اثرات مثبت استفاده از لیزر برای انواع درمان ها چیست؟

مهمترین اثراتی که دستگاه لیزر در درمان بیماری ها و یا جراحی ها و درمان خیلی از بیماری ها دارد، این است که با استفاده از کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی می توان به جلوگیری از عفونت در درمان اشاره کرد. با استفاده از لیزر درمانی به علت عدم استفاده از تیغ جراحی و عدم نیاز به برش فیزیکی بر روی بدن برای درمان، در نتیجه زخمی وجود ندارد که عفونت کند و جراحی را می توان به عنوان جراحی ایمن از آن نام برد.

از دیگر اثرات مثبت جراحی با استفاده از لیزر را می توان به کم شدن مصرف دارو به علت عدم جراحت فیزیکی و بسته بودن جراحی اشاره نمود. وقتی جراحی با استفاده از لیزر به صورت بسته و گاهاً با ایجاد یک یا دو سوراخ ریز در بدن انجام شود، می توان به کم عارضه بودن و عدم نیاز به داروهای ضد عفونی کننده اشاره نمود.

از دستگاه لیزر برای از بین بردن اگزما و یا جوش ها و لک های بدن کابرد زیادی دارد و می توان از اثرات مثبت آن که تاکنون راهی برای درمان آن وجود نداشت، استفاده خوبی نمود.

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی

چرا استفاده از دستگاه لیزر برای درمان، ایمن و بدون عوارض جانبی می دانند؟

استفاده های که از دستگاه های لیزر می شود و کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی که امروزه در سرتاسر دنیا از آن به عنوان ابزاری ایمن و بدون عارضه مورد استفاده عموم قرار گرفته است، می تواند بدون نیاز به هیچ گونه برشی بر روی پوست بدن و با استفاده از روش نو و جدیدی که با استفاده از دستگاه لیزر اختراع شده است به درمانی مطمئن و ایمنی دست یافت.

این دستگاه ها در خیلی از کشورهای دنیا جایگزین حراحی های سنتی شده اند و از این ابزار به عنوان دستگاهی که نتایجی منحصر به فرد و دارای قابلیت شگفت انگیزی است مورد استفاده پزشکان در رشته های مختلف پزشکی قرار گرفته است.

بیشتر
همه چیز درباره دستگاه ایلایت و shr | هر آنچه که درباره دستگاه ایلایت و shr مهم است و باید بدانیم

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی

آیا از دستگاه لیزر برای لاغری و یا لیفت پوست نیز استفاده می شود؟

از کاربردهای فراوانی که دستگاه لیزر از آن بهره می برد، و کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی در این زمینه می توان به لیفت پوست و لاغری و حذف چربی های اضافی بدن با دستگاه های لیزر از آن نام برد. طراحی دستگاه های لیزر در خصوص لیفت پوست و لاغری سرآمد و سرآغازی بود بر پایان یافتن جراحی های شاکشن های چربی از طریق جراحی که خطرات زیاد و عوارضی انکار ناپذیر که می توانست به قیمت جان استفاده کننده تمام شود.

با این روش می توان بدون عوارض و خطرات احتمالی که از طریق جراحی و سنتی در فبل از انقلاب لیزری انجام می شد، به درمانی اصولی و بدور از عوارض جانبی این کار را انجام داد.

کاربردهای دستگاه لیزر پزشکی

 از دستگاه لیزر در چه زمینه های دیگری استفاده می شود؟

با استفاده از دستگاه لیزر می توان در زمینه های چاپ و یا برش فلزات و حکاکی و یا در نجاری و مبلمان و ساخت وسایل تزئینی و همچنین استفاده مفید در داروسازی و یا در پزشکی برای حذف آب مروارید چشم و یا از بین بردن ضایعات بواسیر و شقاق و یا سنگ شکن کردن کلیه ها و برای درمان جای بخیه و زخم ها و جراحی ها به جای بخیه زدن و در مواردی دیگر برای حذف تومورهای بدخیم و سرطانی استفاده موثر نمود.

از دیگر موارد استفاده حتی در صنایع نظامی و ماهواره ها و ناوبری موشکی و هواپیماها و دیگر اداوات نظامی از آن بهره برد. حتی برای موارد حفاظتی و ایمن سازی محیط نیز از دستگاه لیزر می توان استفاده نمود و کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا