فروشگاه لیزر

درمان واریس با لیزر | مزایا، محاسن و مراقبت های قبل و بعد

درمان واریس با لیزر چگونه انجام می شود؟

Rate this post

درمان واریس با لیزر

درمان واریس با لیزر یکی از وش های درمانی برای این بیماری می باشد. واریس که از نجمع خون هایی که قرار است از طریق سیاه رگ ها به قلب برگردانده شود، به دلایل مختلف از قبیل عملکرد بد دریچه های یک طرفه قلب و یا تنگی عروق، درون سیاهرگ ها به دام افتاده و با تجمع و انباشتگی خون در ورید، واریس ایجاد می گردد.

نارسایی مزمن ورید و عدم برگشت پذیری خون درون سیاهرگ به قلب و تجمع آن در سطح پایین بدن، یعنی در قسمت پاها و غلبه جاذبه بر برگشت پذیری خون درون سیاهرگ، می تواند تجمع خونی ایجاد کرده و در ادامه باعث واریس در بدن و بیشتر در پاها گردد.

واریس ها در دو حالت بوجود می آیند. در سیاهرگ ها به صورت زیر پوستی و یا در عمق ماهیچه ها و یا عضلات، می توانند تشکیل و اتفاق بیافتند. واریس ها معمولاً اگر وراثتی نباشند، در سنین بالا در سن شصت سال به بعد رخ می دهند و می تواند ایجاد مشکل کند.

هر چند که واریس ها شاید درد و عوارض خطرناکی در بعضی مواقع نداشته باشند، ولی به طور قطع و یقین باید نسبت به درمان آن ها اقدام لازم صورت پذیرد. یکی از روش های مطمئن و بی خطر درمان واریس با لیزر است که نتیجه ی خوبی می تواند حاصل شود.

با استفاده از لیزر و با تکنولوژی پیشرفته ای که این مدل دستگاه ها دارند، می توان به سهولت و از طریق گرمایی که از خود ساطع می کنند، شاهد ترکیدگی این مویرگ ها و دفع از طریق غدد لنفاوی بود. در این حالت درمان خوبی در بیماران مبتلا به واریس را می توان شاهد بود.

درمان واریس با لیزر

 درمان واریس با لیزر ، چه زمانی باید انجام شود؟

درمان واریس با لیزر را موقعی انجام می دهند که رگ های خونی به خوبی از زیر پوست نمایان هستند و به صورت رگ های عنکبوتی به شکل تیره رنگ در زیر پوست نمایان می شوند.

بیشتر
آیا لیزر بر فولیکول ها تاثیر دارد؟ | 5 تاثیر لیزر بر فولیکول مو

درمان با لیزر یکی از روش های غیر تهاجمی و بدون درد است که در یک جلسه قابل درمان و انجام است.

این درمان زمانی رخ می دهد که واریس در سیاهرگ ها که بیشتر در پاها خود را نشان می دهند، برجستگی ها به وضوح و مشخص هستند و نمای بدی به پاها می دهند.

در این زمان بیمار به پزشک خود مراجعه نموده و پزشک نیز بهترین روش که درمان با لیزر است را پیشنهاد و انجام می دهد.

درمان واریس با لیزر

مزایای درمان واریس با لیزر چیست؟

از مهمترین مزایایی که برای درمان واریس پا می توان متصور بود این است که این عمل در یک جلسه و به صورت سرپایی و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. برای این عمل، موفقیت نزدیک به 100 درصدی را می توان متصور بود.

درمان واریس با لیزر یکی از بهترین روش ها می باشد که نیاز به بیهوشی جهت عمل نیست. هیچ گونه اثر اسکاری بر جای نمی گذارد و احتیاج به استراحت مطلق و یا روش مراقبت های ویژه و خاصی ندارد و در کمتر از سه الی چهار روز بیمار با بهبودی کامل و شرایط عمومی خود همراه می شود.

درمان واریس با لیزر غیر تهاجمی است و احتیاج به بی هوشی و یا بستری در بیمارستان ندارد. با استفاده از لیزر مویرک های عنکبوتی که دچار واریس و خون ماندگی شده اند با شدت گرمایی که از لیزر بر آن ها تانبده می شوند، در غشاء مویرگی ترکیده و از طریق غدد لنفاوی از بدن دفع می گردند و فرد به بهبودی لازم دست پیدا می کند.

درمان واریس با لیزر

معایب درمان واریس با لیزر چیست؟

درمان واریس با لیزر یکی از روش‌های موثر برای درمان واریس‌ها است، اما همچنان معایب و نقاط ضعفی دارد که به برخی افراد ممکن است مشکل‌ساز باشد. در زیر به برخی از معایب درمان واریس با لیزر اشاره می‌کنیم:

هزینه: درمان واریس با لیزر به طور کلی گران‌تر از روش‌های دیگر مانند جراحی است. بیماریگرانی که تأمین اجتماعی یا بیمه‌های بهداشتی ندارند، ممکن است نتوانند هزینه‌های زیادی که این درمان دارد را تحمل کنند.

بیشتر
همه چیز درباره دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار | دستگاه لیزر اسکلیپون چیست؟ | ویزگی ها و کاربردها

نیاز به جلسات مکرر: درمان واریس با لیزر ممکن است نیاز به تعدادی جلسه تکراری داشته باشد تا نتایج مطلوب حاصل شود. این به معنای تعهد زمانی و مالی بیشتر برای بیمار می‌باشد.

درد و عوارض جانبی: پس از جلسات لیزر، برخی از بیماران ممکن است مشکلات مانند درد، قرمزی، تورم و خارش در منطقه درمان شده تجربه کنند. همچنین ممکن است درد و عوارض جانبی مانند زخم‌های پوستی و تغییرات رنگ پوست رخ دهد.

نتایج ممکن است متفاوت باشند: موفقیت درمان واریس با لیزر بستگی به اندازه و موقعیت واریس‌ها دارد. برخی از افراد ممکن است نتایج مطلوبی نداشته باشند و نیاز به روش‌های دیگر برای درمان داشته باشند.

عود ممکن: واریس‌ها ممکن است پس از مدتی مجدداً ظاهر شوند و نیاز به درمان تکمیلی داشته باشند. این امر ممکن است به علت عوامل مختلفی از جمله ژنتیکی یا سبک زندگی فردی باشد.

محدودیت‌های مکانی: درمان واریس با لیزر ممکن است در مناطق خاصی مثل پاهای بالا تر سخت باشد و در مواردی که واریس‌ها در مناطق دیگری از بدن وجود داشته باشند، کاربرد نداشته باشد.

به هر حال، تصمیم در مورد درمان واریس با لیزر باید با مشورت پزشک تخصصی گرفته شود و مزایا و معایب این روش برای هر فرد به صورت جداگانه بررسی شوند

 

درمان واریس با لیزر

بیماری واریس ، بیشتر چه کسانی را درگیر می کند؟

بیماری واریس جدای بحث وراثت و ژنتیک که یک مقوله گریزناپذیری است، بیشتر در افرادی که به صورت ساکن هستند و مدت زمان زیاد بر روی صندلی نشسته و یا به صورت دراز مدت ساکن ایستاده باشند، به سراغ این قبیل افراد می رود.

البته این موضوع همه گیر نیست و تعدادی معدودی از این طریق دچار این بیماری می گردند. اغلب مشکلات مربوط به دریچه برگشت شیاهرگی قلب، اگر خوب کار نکند و نتواند با غلبه بر جاذبه خون برگشتی به قلب را پمپاژ و مکش نماید، می تواند از دیگر عوامل درگیر نمودن افراد به واریس باشد.

پیری نیز یکی دیگر از عوامل گرفتار شدن افراد به واریس است. با تنگ شدن جداره عروق خونی بر اثر کهولت سن و سفت شدن این جداره ها، واریس در پیری مستعد ظهور و بروز می شود.

بیشتر
هایفوتراپی شکم چیست؟ (هزینه، 5 مورد از عوارض و مزایای آن)

البته نگرانی در خصوص درما واریس وجود ندارد و درمان واریس با لیزر که امروز از بهترین نمونه ها برای درمان است، می توان به راحتی و آسودگی خیال نسبت به درمانی مطمئن آن اقدام نمود.

درمان واریس با لیزر

قیمت درمان واریس با لیزر چقدر است؟

قیمت واریس با لیزر که در ابتدا بیمار توسط پزشک مربوطه باید معاینه بالینی و ظاهری شود، تا در نهایت میزان گستردگی این بیماری و استفاده از دستگاه لیزر مو و پوستی که لازم است از آن برای درمان استفاده شود، قیمت ها مشخص خواهد شد.

خیلی ها پرسیده اند که آیا با دستگاه لیزر تیتانیوم می توان واریس را درمان نمود. در جواب این عزیزان باید بگوییم که تشخیص درمان واریس هر شخصی بر اساس نیاز همان فرد در زمان معاینه مشخص می شود و فی الحال و بدون تشخیص و معاینه نمی توان دستگاه مورد نظر را تعیین کرد.

درمان واریس با لیزر

 

چه راهکار حمایتی برای عدم پیدایش واریس و مبتلا نشدن به آن وجود دارد؟

راهکاری که برای مبتلا نشدن به واریس مخصوصاً برای کسانی که شغلی سرپایی مثل نانوایان و یا کسانی که شغلی نشسته دارند، مثل رانندگان یا کارمندان، با استفاده از ورزش های حرکتی در طول روز و یا در شب و در منزل بدین شکل که هر شب درازکش بر پشت خوابیده و با بالا نگاه داشتن پاها و حرکت دادن هم زمان به همراه حرکات پا دوچرخه می توان در برگشت خون به سمت قلب موثر واقع گردد.

ورزش یکی از راه های موثر و قابل پیشگیری برای مبتلا شدن به واریس است. وقتی ورزش می کنیم، قلب با سرعت و فشار بیشتری کار می کند و می تواند جریان خون بیشتری در رگ ها راه بیاندازد و برگشت خون نیز سرعت بیشتری گرفته و از ماندن در رگ ها جلوگیری گردد.

ماندن خون در رگ ها در دراز مدت می تواند موجب لخته شدن خون گردد. اگر لخته خون وارد جریان خون گردد، می تواند خطرات احتمالی سکته های مغزی و یا قلبی را به همراه داشته باشد.

پس با ورزش می توان از مبتلاشدن به واریس جلوگیری کرد. اگر هم به علت عدم تحرک کافی مبتلا به واریس شدید، درمان واریس با لیزر یک درمان مطمئن و ایمن خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا