فروشگاه لیزر

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ و مراحل رفع حساسیت پوست چیست؟

Rate this post

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ و مراحل رفع حساسیت پوست چیست؟

در حال حاضر مبحث زیبایی و طراوت بیشتر از همیشه مرکز توجه عموم بخصوص بانوان قرار گرفته و در این بین عمل لیزر پوست برای برطرف نمودن جوش، لک، چین و چروک و برطرف نمودن موهای زائد و جای جوش به منزله یک شیوه فوری، معروف و دائمی مورد توجه قرار گرفته است.

در این شیوه فولیکول های مو به وسیله اشعه مربوط به لیزر از بین می روند. این عمل جهت درمان نواحی گسترده ای از پوست مطلوب بوده و ترجیحا برای پوست های بور که موهای تیره دارد کاملا اثربخش می باشد.

پس از انجام عمل لیزر نقاط مد نظر ملتهب، قرمز و دردناک می شود در این صورت بعد از این کار پوست احتیاج به مراقبت های ویژه دارد. با ما همراه باشید تا نکاتی مهم درباره مراقبت های پس از عمل لیزر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

درمان ناراحتی اولیه پس از عمل لیزر

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ بعد از عمل لیزر بایستی برای برطرف نمودن ناراحتی اولیه مراقبت هایی را انجام دهید که عبارتند از:

• بسته های یخی یا کمپرس یخ را روی قسمتی که لیزر شده است بگذارید تا شدت التهاب و درد را کمتر کند.

بعد از انجام این عمل جهت برطرف نمودن مو های زائد احتمالا روی پوست مقداری احساس درد به علت آفتاب سوختگی یا موارد از این قبیل داشته باشید. این بخش از پوست احتمالا کمی دستخوش التهاب یا قرمزی شود.

بیشتر
آیا لیزر موهای زائد، میتواند باعث زگیل مناطق حساس پایین تنه شود؟ | زگیل مناطق حساس پایین تنه

بسته های یخ می تواند به آسانی این عوارض احتمالی را برطرف نماید. می توانید برای انجام این عمل یخ را درون حوله ای بگذارید و روی محل مورد نظر قرار دهید. لازم است جهت برطرف نمودن درد و ناراحتی حداقل ۳ مرتبه در روز هر مرتبه حدود ۱۰ دقیقه از این روش کاربردی استفاده کنید.

•بکارگیری آلوئه ورا جهت برطرف نمودن قرمزی و ورم پوست

یکی از مراقبت های بعد از عمل لیزر با دستگاه لیزر مو استفاده از آلوئه ورا جهت برطرف نمودن قرمزی و ورم پوست می باشد. اکثر مردم از این گیاه جهت قرمزی، التهاب ، ورم و احساس ناخوشایند بر روی پوست استفاده می کنند.

این گیاه را به آسانی می توان در اکثر نواحی جهان پیدا کرد. اگر ژل این گیاه را بکار ببرید می توانید به برآیند بهتری دست یابید . برای انجام این کار می توانید مستقیما آلوئه ورا را روی قسمت درمان شده بگذارید. این کار را دو الی سه بار در روز می توانید انجام دهید.

•چنانچه بسته یخ یا آلوئه ورا تاثیر بسزایی نداشت می توانید دارو های ضد درد بکار ببرید.

چنانچه موارد مذکور پاسخگوی درد و ناراحتی شما نبود می توانید دارو های ضد درد و مسکن بکار ببرید. در اکثر موارد دو روش نامبرده شده احتمالا جوابگوی نیاز مصرف کننده نباشد برای همین لازم است از این دارو ها استفاده کرد.

چنانچه از این دارو ها استفاده کردید اما درد شما بعد از ۲۴ ساعت کمتر نشد لازم است با پزشک خود مشورت نمایید.

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ و مراحل رفع حساسیت پوست چیست؟

مراقبت های لازم از پوست خود بلافاصله پس از عمل لیزر

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ بلافاصله بعد از عمل لیزر بایستی از پوست خود به صورت مطلوبی محافظت کرد.

بیشتر
کربوکسی تراپی چیست؟ و هزینه انجام و مزایا و محاسن و عوارض و معایب و کاربردهای آن چیست؟

•از پوست لیزر شده در برابر نور خورشید حتما حفاظت نمایید.

نور آفتاب می تواند پوست لیزر شده را تحت الشعاع قرار دهد و هم اینکه می تواند درد، قرمزی و التهاب پوست را چند برابر نماید. ساده ترین راه حل برای جلوگیری از این مسئله واقع نشدن پوست در برابر نور آفتاب است.

چنانچه ناچار هستید که به محیط باز بروید حتما پوست خود را با لباس بپوشانید یا اینکه می توانید کلاه یا کرم های ضد آفتاب هم استفاده کنید. از قرار گرفتن در برابر نور UV غیر مصنوعی نظیر سالن های برنزه نمودن پوست به شدت اجتناب نمایید.

بهتر است از نور آفتاب به شکل مستقیم به مدت ۱۴ روز اجتناب نمایید در ۶ هفته پس از عمل لیزر بهتر است از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت نمایید.

•از واقع شدن پوست در برابر گرما تا درمان کامل پیشگیری کنید.

درمان به واسطه عمل لیزر ، به وسیله گرما فولیکول مو را از بین می برد. واقع شدن مو در برابر گرمای زیادی مانند آب داغ و سونا و… می تواند سبب درد در ناحیه مورد نظر شود. بهتر است تا ۲ روز پس از انجام این کار پوست را در برابر گرما قرار ندهید.

•از انجام ورزش تا ۲ روز پس از لیزر خودداری نمایید.

معمولا با انجام ورزش های سنگین حرارت بدن هم بالا رفته و بدین جهت امکان دارد پوست لیزر شده مجدد دستخوش قرمزی شود.

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ و مراحل رفع حساسیت پوست چیست؟

مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی مطلوب برای پوست بعد از عمل لیزر

بعد از اینکه عمل لیزر را انجام دادید بهتر است جهت مراقبت پوست از محصولات بهداشتی مناسب استفاده کنید.

بیشتر
دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی پلاس | کاربرد، مشخصات و مزایا

•محل مورد نظر را با پاک کننده ضعیف پاکیزه نمایید.

لازم به ذکر است که بایستی محل لیزر شده را با یک پاک کننده ضعیف پاکیزه و تمیز نمایید. به شکل عادی استحمام نمایید ولی بایستی به گرمای آب به شدت توجه نمایید.

•مرطوب کننده های مخصوص پوست حساس را بکار ببرید.

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ جهت مراقبت های بعد از عمل لیزر لازم است از مرطوب کننده هایی استفاده نمایید که برای پوست های حساس مناسب هستند.

چرا که پوست بدن بعد از انجام این عمل به شدت حساس می شود.‌احتمالا بعد از این کار احساس کنید که پوست خشک شده مخصوصا زمانی که پوست در حال ترمیم است به همین علت می توانید روزانه ۲ تا ۳ بار از مرطوب کننده استفاده نمایید.

•آب زیاد بنوشید.

پس از این عمل و در طی دوره درمان لازم است آب زیاد بنوشید تا پوست شما دچار کم آبی نشود. کم آبی سبب کم شدن تاثیرات لیزر می شود. هم اینکه بایستی در جلسات لیزر رطوبت پوست بدن در شرایط مطلوبی باشد. در این صورت نوشیدن آب زیاد پس از انجام عمل لیزر را از یاد نبرید.

•از لوازم آرایشی دوری کنید.

ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ این مسئله را هیچوقت فراموش نکنید که بعد از لیزر از لوازم آرایشی دوری کنید . اگر این عمل را بر روی صورت انجام داده اید بهتر است به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

پس از یک شبانه روز زمانی که التهاب و قرمزی پوست برطرف شد میتوانید لوازم آرایشی بکار ببرید. همچنین پیشنهاد می شود تا ۲۴ ساعت از بکارگیری دارو های ضد آکنه اجتناب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا