فروشگاه لیزر

پماد بی حسی لیزر چیست؟ | چه پمادی برای بی حسی لیزر خوب است؟ | میزان نیاز پماد بی حسی لیزر

Rate this post

پماد بی حسی لیزر چیست؟

پماد بی حسی لیزر چیست؟ استفاده از پماد بی حسی لیزر امری بدیهی در زمان استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد می باشد. پماد بی حسی همانطور که از نام آن مشخص است برای بی حس کردن موضع و ناحیه درمان است. در صورتی که از پماد های بی حسی استفاده درست نشود ممکن است دارای عوارضی برای فرد باشد.

اما در صورت استفاده درست از این پماد درد لیزر درمانی را کاهش داده و تداخلی در عملکرد دستگاه به وجود نخواهد آورد. پماد بی حسی دارای انواع مختلفی است که در ادامه این مقاله به توضیح مفصل در خصوص پماد لیزر خواهیم پرداخت.

پماد بی حسی لیزر چیست؟

نحوه استفاده از پماد بی حسی لیزر

همانطور که گفته شد استفاده از پماد بی حسی لیزر از اصول و قواعدی پیروی می کند. چنانچه مطابق با اصول از این پماد استفاده نشود ممکن است در روند عملکرد دستگاه اخلال ایجاد شود. این پماد برای انجام لیزر و سایر عملیات پزشکی استفاده می شود.

نحوه مصرف این پماد به این صورت است که با توجه به ناحیه درمان لیزر مقدار کافی را بر روی چوب بستنی ریخته و روی ناحیه پخش می کنید. سپس با پوششی مناسب مانند نایلون فریزر و یا پوششی مشابه روی آن را می پوشانید.

بیشتر
نکات مهم درباره فواید درمان با لیزر | درمان با لیزر چه فایده هایی دارد | مزایای لیزر درمانی و اثر آن

بعد از 45 دقیقه ناحیه پوشش داده شده توسط پماد را با شامپو بچه خوب می شویید. این کار باید قبل از مراجعه به کلینیک انجام شود. دقیقا برای چه مواردی می توان از این پماد استفاده کرد؟

موارد مورد استفاده از پماد بی حسی لیزر

نکته مهم در خصوص استفاده از پماد بی حسی لیزر این است که باید فقط در موارد مصرف از این پماد استفاده کرد. در غیر این صورت ممکن است در زمان مصرف برای افراد عوارضی به وجود بیایید. بنابراین موارد مصرف از پماد بی حسی شامل موارد ذیل می باشد؛

لیزر موهای زائد هر 40 تا 45 روز یک بار

درمان های سطحی پزشکی

کاهش درد پس از سوختگی

عوارض کرم بی حسی لیزر

پماد بی حسی لیزر چیست؟ همانطور که گفته شد پماد بی حسی لیزر زمانی دارای عوارض است که در موردی استفاده شود که شامل موارد فوق الذکر نباشد. همچنین عدم استفاده درست و اصولی و استفاده بی رویه از کرم بی حسی دارای عوارضی برای مصرف کننده می باشد. همچنین واکنش پوست نیز در بروز عوارض تاثیر گذار است. در صورت رخ دادن عوارض استفاده از پماد بایستی از نوع دیگر این پماد استفاده کنید. البته ممکن است افراد به انواع پماد های بی حسی حساس باشند.

مصرف کننده در صورت مشاهده هرگونه التهاب، خارش و قرمزی پوست باید مصرف آن را متوقف کند. مصرف بی رویه این پماد باعث بروز مشکلات خطرناکی مانند سرگیجه، حالت تهوع، بالا رفتن ضربان قلب، بی حالی، اختلال در سیستم گردش خون و سیستم عصبی در افراد خواهد شد.

انواع پماد بی حسی

پماد بی حسی لیزر بر دو نوع می باشد که برای تهیه آن باید به داروخانه مراجعه کرد. پماد حاوی لیدوکائین و پماد دارای بنزوکایین دو نوع مختلف کرم بی حسی هستند. پماد های لیدوکائین تاثیر بیشتری در کاهش درد دارند. برند های مختلف این پماد در بازار وجود دارند پماد های زایلاپی، ژل زایلوژل، املا و الاندینا از انواع برند های معتبر این محصول می باشند.

بیشتر
0 تا 100 دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس (قیمت، مزایا، معایب)

نحوه عملکرد پماد بی حسی

پماد بی حسی لیزر راه حل مناسبی برای کاهش درد لیزر است. راه حلی موضعی که راه های سیگنال درد را مسدود می کند. این سیگنال از انتهای اعصاب پوستی به مغز فرستاده می شود. البته از این پماد برای تسکین درد هایی که عمق زیاد ندارند استفاده می شود.

علت استفاده از کرم بی حسی قبل از انجام لیزر

همه ما می دانیم که ممکن است درمان لیزر موهای زائد همراه با درد باشد. زیرا اشعه دستگاه لیزر مو به فولیکول مو تابیده می شود. هدف از این اشعه نور تحت تاثیر قرار دادن رنگدانه های پوستی است. این مهم به وسیله گرما انجام می شود.

اشعه لیزر دارای گرمایی است که به حالت ضربه ای عمل می کند. در نتیجه فرد احساس درد خواهد کرد. البته نباید نگران درد درمان لیزر بود. بسیاری از دستگاه های موجود در کلینیک ها از دستگاه های پیشرفته هستند و در زمان استفاده درد زیادی را حس نخواهید کرد. همچنین در صورت وجود درد به راحتی می توان آن را تحمل کرد. اما در صورتی که آستانه تحمل درد کم باشد می توان از انواع راه های بی حسی مثل کرم بی حسی لیزر استفاده کرد.

تاثیر کرم بی حسی بر لیزر موهای زائد

در خصوص تاثیر پماد بی حسی لیزر بر لیزر موهای زائد باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از این کرم تاثیری بر روند لیزر ندارد. اما ممکن است برخی از پزشکان استفاده از کرم بی حسی را منع کنند. زیرا معتقدند که بر عملکرد دستگاه تاثیر سوء خواهد گذاشت.

بیشتر
تعمیرات تخصصی هندپیس لیزر در مراکز و نمایندگی های مجاز چگونه انجام می شود؟بعلاوه قیمت آن

به نظر می رسد قبل از انجام هر کاری و استفاده از کرم بی حسی حتما با پزشک معالج مشورت کرد. علاوه بر آن اگر کلینیک مد نظر دارای دستگاه لیزر پیشرفته باشد نیازی به استفاده از کرم بی حسی نیست. زیرا دستگاه های جدید و پیشرفته دارای سیستم خنک کننده قوی هستند.

پس در زمان استفاده فرد هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. پس از استفاده خودسرانه از کرم موضعی بپرهیزید و حتما با کلینیک و یا پزشک معالج خود مشورت کنید.

پماد بی حسی لیزر چیست؟

بهترین پماد بی حسی لیزر

شاید بسیاری از افراد که قصد انجام درمان لیزر موهای زائد خود دارند به دنبال راهکاری برای کاهش درد لیزر باشند. در صورتی که بخواهید از پماد بی حسی لیزر استفاده کنید باید یکی از برند های معتبر این محصول را خریداری کنید.

کرم های بی حسی زایلاپی یا اپی واید از انواع برند های معروف این محصول می باشند. در زمان خرید حتما مطمئن شوید که کرم بی حسی حاوی لیدوکائین است. زیرا عملکرد این پماد ها در کاهش درد و بی حسی کردن موضع بهتر از نوع دیگر آن است.

سخن آخر؛

استفاده کرم بی حسی لیزر راهکاری مناسب برای کاهش درد و التهاب در موارد مصرف می باشد. این پماد دارای انواع مختلفی است و نحوه مصرف هر یک از آنها تقریبا متفاوت است. نکته مهم این است که قبل از استفاده حتما با پزشک معالج مشورت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا