فروشگاه لیزر

آشنایی با لیزر موهای زائد با دیوایس های مدرن | لیزر موهای زائد به صورت جدید و امروزی کدامند؟

Rate this post

آشنایی با لیزر موهای زائد با دیوایس های مدرن

آشنایی با لیزر موهای زائد با دیوایس های مدرن .لیزر موهای زائد چیست؟ افرادی که قصد دارند عمل لیزر موهای زائد را انجام دهند باید به اطلاعات علمی دسترسی داشته باشند. سپس با در اختیار داشتن این اطلاعات می توانند تصمیم نهایی خود را با آگاهی کامل بگیرند.

لیزر در واقع یک پرتوی نوری با ویژگی های فیزیکی مختص به خود است که انرژی زیادی دارد.همچنین لیزر علاوه بر رفع موهای زائد در صنعت پزشکی برای جراحی گوناگون از جمله جراحی چشم و در صنعت برای حکاکی و برش کاری استفاده می شود.

حال یکی از برجسته ترین قابلیت دستگاه لیزر این است که می توان ویژگی های خاصی در آن لحاظ کرد و درمان را شخصی سازی و یا بر اساس نیاز مشتری آن را تنظیم کرد. البته دستگاه لیزر به شکلی طراحی شده است بدون اینکه بر دیگر بخش های پوست تاثیر بگذارد موجب از بین رفتن موهای زائد در هر ناحیه از بدن می شود.

آشنایی با لیزر موهای زائد با دستگاه های مدرن

آشنایی با شیوه های مختلف لیزر موهای زائد

فناوری و روش های مختلفی برای انجام عمل لیزر موهای زائد در دسترس است که هر کدام مزایا ومعایب مختص به خود را دارد. حال چهار نوع دستگاه لیزر که کارایی بیشتر و تکنولوژی به روزتری نسبت به دیگر دستگاه های لیزر دارد در زیر معرفی می شود.

بیشتر
معرفی لیزر موهای زائد تریا مدل 4X (قیمت، ویژگی و مشخصات فنی)

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

یکی از سریع ترین دستگاه های لیزر موهای زائد، الکساندرایت است که به علت تکنولوژی بالا بخشی وسیعی یا کل بدن را تحت پوشش قرار می دهد و برای پوست های روشن و موهای نازک بیشترین تاثیر را می گذارد.

البته به روزترین این نوع لیزر دستگاه کندلا جنتل پرو می باشد. شرکت کندلا یکی از دیرینه ترین تولیدکنندگان دستگاه لیزر و همچنین تجهیزات پزشکی در آمریکا می باشد که در حوزه ی طراحی و تولید لیزر بیشتر از بیست سال مشغول به فعالیت میباشد.

بنابراین به علت ویژگی هایی همچون مجهز بودن دستگاه به سیستم خنک کننده/ Spot size یا قطر تابش قابل تغییر و نتیجه ی درخشان بیست ساله در زمینه ی زیبایی و درمانی لیزر الکساندرایت از محبوبیت ویژه ای بین مشتریان خود دارد.

لیزر موهای زائد با دستگاه دیود یا همان دایودی

یکی دیگر از دستگاه های لیزر موهای زائد دیود یا دایودی است که اثرگذاری آن نسبت به لیزر الکساندرایت کمی بیشتر می باشد و جلسات یا دوره درمان کوتاه تری دارد. البته علت آن وقفه های تابشی در مدت زمان کم است که درمان را با درد پایینی همراه می کند.

حال دستگاه دیود وکتوز به روز ترین نوع لیزر دیوید است که توسط شرکت معتبر آمریکایی به نام Cynosure طراحی و تولید می شود.همچنین دستگاه لیزر دیود وکتوز از نظر سرعت جزء بهترین دستگاه ها است که علاوه بر سرعت بالا ویژگی های دیگری همچون سیستم مختص به خوانش ملانین یا کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی بدن، سیستم مختص به بازیافت فوتون ها با اثرگذاری دو برابری درمان و مجهز به دستگاه خنک کننده می باشد.

بیشتر
راهنمای لیزر جهت حذف موهای زائد بدن و چگونگی استفاده، مراحل و روش های صحیح و بی ضرر

آشنایی با لیزر موهای زائد با دستگاه های مدرن

لیزر موهای زائد با دیوایس Nd:YAG

تکنولوژی به کار رفته در لیزر Nd:YAG برای افرادی با پوست تیره مناسب است زیرا لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت و دیود خطرات بیشتر و تاثیر کمتری روی پوست های تیره دارد. حال لیزر دکا بهترین دستگاه برگرفته از تکنولوژی و فناوری Nd:YAG است.

همچنین قدمت شرکت دکا به 30 سال پیش برمی گردد که در حوزه ی فناوری های پزشکی و تجهیزات فعالیت داشته و یکی از بی نظیرترین دستگاه های لیزر بر گرفته از تکنولوژی آمریکایی می باشد.

البته لیزر دکا مجهز به دو فناوری لیزر Nd:YAG و الکساندرایت است که با به کارگیری این دو فناوری به طور همزمان انعطاف پذیری دستگاه را بالا می برد و بهترین انتخاب برای متقاضیان جهت رفع موهای زائد می باشد.

از دیگر ویژگی های لیزر Nd:YAG این است که پوست را با هر فتوتیپی تحت پوشش خود قرار می دهد، بهترین گزینه برای لیزر موهای کرکی و نازک می باشد و همچنین به تکنولوژیی مجهز است که انرژی پرتوها را تا حدود زیادی کاهش می دهد که، نتیجه ی جذب بیشتر پرتوها است. بنابراین خطرات و عوارض ناشی از این نوع لیزر کاهش یافته و تاثیر درمان را بیشتر می کند.

لیزر موهای زائد با IPL

لیزر موهای زائد به وسیله ی دستگاه IPL برای موهای تیره با زمینه ی پوستی روشن به کار می رود. حال این نوع لیزر، نور پالسی را به کار می برد که شامل طول موج های مختلفی است و در زیر مجموعه ی لیزرها قرار نمی گیرد. همچنین لیزر IPL برای موهای ریز و درشت به کار می رود و کارایی لیزر Nd:YAG را ندارد.

بیشتر
همه چیز درباره دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار | دستگاه لیزر اسکلیپون چیست؟ | ویزگی ها و کاربردها

بنابراین تعداد جلسات درمان افزایش می یابد. از جمله معایب این لیزر کمتر بودن عوارض جانبی نسبت به دیگر لیزرها می باشد و مدت زمان لازم برای تعداد جلسات کوتاه تر است. البته لیزر IPL مانند دیگر لیزرها معایبی نیز دارد که باعث سوختگی لایه ی سطحی پوست می شود و تاثیری بر روی پوست های تیره با موی روشن ندارد.

نحوه ی عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

در مرحله ی اول انجام عمل لیزر موهای زائد، پالس های نور بسیار قوی از طریق دستگاه به پوست متقاضی و قسمت مد نظر تابانده می شود. سپس رنگدانه ها یا ملانین موجود در پوست پالس های نوری را جذب کرده و به گرما تبدیل می کند که، نتیجه ی آن صدمه زدن و از بین بردن فولیکول مو می باشد.

البته اکثر دستگاه های لیزر به سیستم خنک کننده مجهز هستند که با خنک کردن ناحیه ی لیزر تا حدودی درد را کاهش می دهند. حال کسانی که بدنی با دمای بالا دارند یا قبل از عمل لیزر با انجام ورزش دمای بدن خود را افزایش داده اند هنگام استفاده از دستگاه درد بیشتری را تجربه می کنند.

بنابراین اپراتور از ژل بی حسی برای قسمت های حساس بدن همچون، لب و پایین تنه استفاده می کند که زمانی به مدت 30 دقیقه نیاز دارد. درنتیجه با بی حس شدن قسمت مورد نظر، باید ژل قبل از انجام عمل لیزر پاک شود. تجهیزات به کار برده شده برای هر فرد متفاوت است که به ضخامت پوست و مو ی قسمت مورد نظر جهت عمل لیزر و رنگ پوست متقاضی بستگی دارد وگرنه نتیجه مطلوبی به دست نمی آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا