فروشگاه لیزر

درمان جای جوش با لیزر | آیا با لیزر می توان جای جوش را درمان کرد؟ | مراحل و زمان رفع جوش

Rate this post

درمان جای جوش با لیزر

درمان جای جوش با لیزر .از بین بردن جای جوش با لیزر در رفع بسیاری از ناراحتی ها و مشکلات ظاهری پوست موثر و مفید است. گاهی اوقات جوش های ایجاد شده در صورت یا بدن اثرات و نشانه هایی از خود بر جای گذارند که با مرور زمان نیز بدن توانایی درمان و ترمیم آنها را ندارد؛ بنابراین لازم است از روش ها و راه کارهای موثر پزشکی برای درمان استفاده کرد.

درمان جوش با لیزر یا لیزر درمانی یک روش درمانی موثر اما تهاجمی است که جایگزین عالی برای جراحی اسکار صورت می‌باشد. در این روش درمانی با استفاده از اشعه و پرتوهای لیزر جای جوش را هدف قرار داده و آن را برطرف می‌کنند.

اشعه و پرتوهای لیزر در لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و سبب تحریک سلول های کلاژن ‌ساز برای ترشح کلاژن بیشتر در پوست می‌شوند؛ بنابراین بلافاصله بعد از انجام لیزر نباید توقع درمان فوری را داشته باشید؛ زیرا کلاژن سازی و فرایند ترمیم به زمان نیاز دارد و باید صبور باشید.

درمان جای جوش با لیزر

لیزر درمانی در چه افرادی موثر است؟

معمولا هر جوشی که در صورت و یا بدن ایجاد می شوند بعد از بهبودی اثری از خود باقی نمی گذارند. درمان جای جوش با لیزر برای افرادی موثر است که به واسطه نوع پوست شان مدت ها بعد از رفع جوش اسکار آن باقی مانده باشد.

بیشتر
آموزش طریقه کار با دستگاه لاغری کویتیشن 6 کاره به همراه قیمت، کاربرد، مشخصات و ویژگی ها

اغلب اوقات جوش های چرکی و غرور جوانی بدونه به جای گذاشتن ردی از خود محو می شوند. با این حال گاهی هم ممکن است این گونه نباشد و این جوش ها اسکار های شدیدی از خود باقی بگذارند.

چرا لیزر بهترین روش برای درمان جای جوش است؟

روش های مختلفی برای درمان اسکار جوش وجود دارند که در میان آن ها لیزر به عنوان یکی از بهترین روش ها شناخته شده است. درمان جای جوش با لیزر اگر توسط پزشک متخصص انجام شود قطعا موثر تر و سریع تر نوع درمان خواهد بود که در کمترین زمان ممکن جوابگو می باشد.

در این روش درمانی اشعه لیزر به چندین لایه از پوست نفوذ می کند و سبب تحریک سلولهای پوستی و تولید کلاژن می شود.

نکته: در درمان جوش و آثار به جای مانده از آن بر روی پوست هیچ چیز به اندازه کلاژن موثر نمی باشد. در واقع هدف از انجام تمامی درمان ها کمک به ترشح کلاژن بیشتر در پوست است. در درمان با لیزر باید کمی صبور بود زیرا تاثیرات درمان بعد از مدتی خود را نمایان می کنند.

روش های موثر درمان جای جوش با لیزر

برای درمان جوش ها با لیزر از روش ها و لیزرهای متنوعی استفاده می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

لیزر CO2 فراکشنال

این نوع لیزر یکی از بهترین راه کارها برای رفع اسکار و جای جوش به شمار می آید. این نوع درمان سبب جمع شدن پوست شده و تا عمق ۱.۵ میلی متری پوست نفوذ می کند. در این روش پوست به طرز شگفت انگیزی صاف و روشن می شود. نکته مهم درباره استفاده از این نوع لیزر هزینه نسبتا پایین آن نسبت به سایر روش‌ها است.

بیشتر
آشنایی با دستگاه لیزر اربیوم | معایب، محاسن، ویژگی ها و قیمت

درمان جای جوش با لیزر | آیا با لیزر می توان جای جوش را درمان کرد؟ | مراحل و زمان رفع جوش

رادیوفرکوئنسی فراکشنال

این روش یکی از موثرترین و ایده آل ترین آیتم ها برای درمان جای جوش با لیزر است. عمق درمان این مدل لیزر در حدود ۳.۵ میلی متر است؛ بنابراین می توان آن را جزء لیزرهای عمیق به حساب آورد. مهم ترین مزیت استفاده از این نوع درمان لیفت همزمان پوست صورت و جوانسازی آن می باشد. به این شکل که هم زمان با رفع جای جوش پوست صورت بیمار کشیده و روشن می شود.

لیزر QS کیوسوییچ

QS کیوسوییچ یک نوع روش درمانی ایده آل جهت درمان جای جوش با لیزر می باشد. استفاده از این نوع لیزر علاوه بر رفع اسکار جوش ها سبب برطرف شدن لکه‌های رنگی پوست و زخم‌های بافتی نیز می شود. پزشکان و متخصصان پوست استفاده از این روش را نسبت به سایر روش‌ها ترجیح می دهند؛ زیرا جای جوش ها که بر روی پوست باقی مانده اند اغلب بنفش یا قهوه ای می باشند که با این نوع لیزر لکه ها و فرورفتگی ها بطور کامل درمان می شوند.

لازم به ذکر است که درمان جای جوش با لیزر و این روش پوست بیمار بطور قابل توجه روشن خواهد شد و درخشش خاصی پیدا می کند.

نکته: استفاده از این روش درمانی هیچ گونه دردی برای بیمار ایجاد نمی کند و نسبت به روش های دیگر موثر تر عمل می کند.

بهترین و جدیدترین لیزر برای درمان جای جوش کدام لیزر است؟

برای درمان جای جوش با لیزر، لیزر فراکسل به عنوان بهترین نوع معرفی شده است. در این نوع لیزر جای جوش و لایه های عمیق پوست با پرتوها و اشعه لیزر فراکسل هدف قرار داده می شوند؛ بنابراین پروسه کلاژن سازی در پوست سریع تر آغاز می شود و سلول های جدید تولید می شوند.

بیشتر
میکرودرم خانگی بیوتی اسکین چگونه دستگاهی است؟ و استفاده از این دستگاه چه مزایا و معایبی دارد؟

در این روش هیچ گونه آسیب جدی به سایر بافت های پوست وارد نمی شود و لایه رویی پوست دچار سوختگی نخواهد شد.

تنها موردی که ممکن است در پوست دیده شود مقدار کمی التهاب و قرمزی است که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به کلی رفع می شود.

هزینه لازم جهت درمان جای جوش با لیزر

هزینه لازم برای درمان جای جوش با لیزر در افراد مختلف متغیر است. هزینه ها بر اساس نوع آسیب دیدگی پوست، تعداد جلسات مورد نیاز جهت درمان و کلینیکی که به آن مراجعه می شود متفاوت می باشند. نوع لیزر به کار برده شده برای این کار یکی دیگر از فاکتورهای تعیین هزینه ها می باشد.

سخن پایانی:

رفع جای جوش با لیزر به عنوان موثر ترین و سریع ترین روش درمانی به شمار می آید. با این حال اگر به صورت اصولی و و تحت نظر پزشک متخصص انجام نگیرد عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود پیش از هر اقدامی به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه شود تا موثر ترین نوع لیزر در نظر گرفته شود. همچنین بکارگیری لیزر باید در مراکز و کلینیک های معتبر که دارای مجوز باشند انجام شود.

دستگاه لیزرتیتانیوم را می توان یکی از دستگاه های لیزری دانست در رفع جوش و آکنه موثر دانست و می توان با خرید دستگاه لیزر تیتانیوم از این دستگاه حداکثر استفاده را برای از بین بردن این ضایعات پوستی به کار برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا