فروشگاه لیزر

دستگاه لیزر co2 چیست؟ | لیزر co2 چه خصوصیات و کاربردی دارد؟ | مراحل استفاده از لیزر co2

Rate this post

دستگاه لیزر co2 چیست؟

دستگاه لیزر co2 چیست؟این وسیله ای فوق العاده و بی نظیری است که در امر جوان سازی پوست بسیار موثر و کاربردی می باشد. به کار گیری فناوری و تکنولوژی مدرن در ساخت این دستگاه باعث شده تا جزء بهترین دستگاه های ترمیم کننده پوست قرار بگیرد.

اغلب افراد به خصوص خانم های جوانی که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند به دنبال استفاده از این دستگاه و آشنایی با کاربردها و مزیت های آن هستند.

دستگاه لیزر co2 چیست؟

کاربرد های مهم دستگاه لیزر co2

دستگاه لیزر co2 چیست؟ این وسیله بر روی بخش بزرگی از مشکلات پوستی افراد اثر گذار است اما دستگاه لیزر مانند لیزر تیتانیوم روی لیزر مو فقط فعال هستند. به نحوی که می توان کاربردهای آن را شامل موارد ذیل دانست:

۱: کمک به اصلاح رنگ و ترمیم بافت پوست مهم ترین کاربرد این دستگاه است. به کارگیری این دستگاه باعث می شود تا انواع ضایعات پوستی از جمله آکنه و جوش را از بین برد و از داشتن پوستی صاف و روشن بهره مند شد.

همچنین جهت رفع آفتاب سوختگی و رفع منافذ باز پوست و افزایش تراکم سلول های پوست از آن استفاده می شود.

۲: باعث از بین بردن انواع چین و چروک‌های سطحی و عمقی و خطوط ریز و درشت روی پوست می شود. همچنین به کار گیری آن باعث محکم شدن پوست و رفع شلی پوست می شود.

بیشتر
راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد | چگونگی رفع لیزر موهای زائد | روش دائمی رفع موی های زائد

به این صورت که با تحریک سلول های کلاژن ساز پوست موجب کلاژن‌سازی سلول ها شده و در نتیجه باعث ترمیم و بازسازی لایه های مختلف پوست و البته سفت‌ شدن پوست می شود.

کاربردها و عملکرد دستگاه CO2

1: کاربرد دیگر دستگاه لیزر co2 رفع اسکارها و چاله های بزرگ و کوچک سطح پوست و برداشت انواع خال است.

2: به کمک این دستگاه می توان انواع ضایعات سطحی پوست را لایه‌ برداری و از بین برد. ضایعاتی مانند زگیل، لکه و زخم هایی که از عمق کمی برخوردار باشند را می توان به راحتی با این دستگاه از بین برد.

3: از دیگر کاربردهای دستگاه لیزر co2 درمان آسیب‌های مختلف نوری است.

هایپرپیگمنتیشن یا همان لکه های تیره پوست ناشی از آفتاب سوختگی و سایر آسیب پوستی که در نتیجه‌ی استفاده از دستگاه سولاریوم ایجاد شده اند نیز به کمک این دستگاه از بین می روند.

همچنین این دستگاه در جهت از بین بردن و درمان التهاب لب یا کی لیت بسیار مفید و کارآمد عمل می کند.

4: درمان تلانژکتازی یا رفع ضایعات عروقی دیگر کاربردهای دستگاه co2است. این دستگاه با گشاد کردن مویرگ‌های زیر پوست سبب از بین رفتن این ضایعات می شود.

5: انقباض میوفیبریل ها و سفت کردن پوست صورت کاربرد دیگری است که برای دستگاه لیزر دی اکسید کربن مطرح می شود.

6: به عنوان آخرین و اساسی ترین کاربرد دستگاه لیزر co2 می توان به از بین بردن افتادگی جزئی در ناحیه پلک ها اشاره کرد. بنابراین این دستگاه بهترین جایگزین برای عمل بلفاروپلاستی است.

دستگاه لیزر co2 چیست؟

چه افرادی مجاز به استفاده از دستگاه لیزر co2 می باشند؟

به طور کلی کلیه ی کسانی که با انواع مشکلات پوستی از جمله، آکنه، جوش، لک، تیرگی و ضایعات پوستی روبه رو هستند می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

بیشتر
پماد بی حسی لیزر چیست؟ | چه پمادی برای بی حسی لیزر خوب است؟ | میزان نیاز پماد بی حسی لیزر

موارد منع استفاده از دستگاه لیزر دی اکسید کربن؟

موارد منع استفاده از دستگاه لیزر co2 عبارتند از:

۱: افراد با عفونت پوستی فعال.

۲: زخم های باز پوستی.

۳: افرادی که در حال مصرف ایزوترتینوئین خوراکی یا راکوتان هستند.

۴: بیماری پوستی فعال مثل ویتیلیگو.

۵: خانم های باردار و شیرده.

۶: افراد دارای بیماری های مزمن کنترل نشده مثل دیابت یا فشار خون.

مراحل کار با دستگاه لیزر co2

اولین مرحله جهت استفاده از دستگاه لیزر co2 تمیز کردن پوست و از بین بردن انواع آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست است.

در مرحله بعدی محل تحت درمان با ژل و یا پماد های بی حس کننده موضعی کاملا بی حس می شود. در نهایت نیز پرتوهای لیزر بر روی محل مورد نظر تابانده می شوند.

دستگاه لیزر co2 چیست؟

دلیل احساس کمترین میزان درد هنگام استفاده از دستگاه لیزر co2

به دلیل تابش پرتوهای لیزر به صورت فرکشنال و عدم تابش آن ها به بخش های وسیعی از بدن افراد درد بسیار کمی احساس می کنند. به شکلی که در برخی از آنان نیازی به استفاده از پماد های بی حس کننده نیست.

نکته: با توجه به شدت اندیکاسیون هر جلسه درمانی به کمک دستگاه لیزر co2 مابین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد. همچنین با توجه به شدت و نوع عارضه پوستی ۳ تا ۸ جلسه برای درمان انواع مشکلات پوستی مورد نیاز است.

موارد مراقبتی قبل از استفاده از دستگاه لیزر دی اکسید کربن

قبل از استفاده از دستگاه لیزر co2 باید یک سری نکات و موارد مراقبتی را مد نظر قرار داد و به آنها عمل کرد. اولین نکته این است که تقریبا یک ماه پیش از انجام لیزر باید مصرف محصولات حاوی رتینوئید را قطع کرد.

همچنین چند هفته پیش از انجام لیزر باید از قرارگرفتن در معرض آفتاب و برنزه کردن و یا سولاریوم خود داری کرد. از دیگر موارد مراقبتی پیش از استفاده از این دستگاه عدم مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن یا حتی ویتامین E است. همچنین چهار هفته پیش از انجام لیزر با دستگاه لیزر مو و پوست باید از محصولات لایه بردار پوست و اپیلاسیون خودداری کرد.

بیشتر
درمان جای جوش با لیزر | آیا با لیزر می توان جای جوش را درمان کرد؟ | مراحل و زمان رفع جوش

عوارض استفاده از دستگاه لیزر co2

استفاده از دستگاه لیزر co2 تقریبا هیچ گونه عارضه ای در پوست ایجاد نمی کند. تنها مواردی که ممکن است به واسطه استفاده از این دستگاه پیش بیایند سفت شدن پوست، خارش، سوزش، التهاب، قرمزی و درد جزئی می باشند. تمامی این موارد و عوارض موقتی بوده و بعد از چند ساعت به کلی رفع می شوند. همچنین بعد از ۲ تا ۳ هفته بعد از استفاده از دستگاه لیزر دی اکسید کربن نتایج بهبودی کم کم ظاهر می شوند.

مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه لیزر co2

پس از انجام مراحل درمان با دستگاه لیزر co2 باید برخی نکات مراقبتی را مد نظر قرار داده و آنها را رعایت کرد. از جمله مهمترین این نکات عبارتند از:

۱: عدم استحمام با آب داغ.

۲: عدم دستکاری پوست.

۳: عدم خاراندن و خراشیدن پوست.

۴: استفاده از پمادها و کرم های زینک اکساید، مرطوب کننده ها و پاک کننده های پوستی و ضدآفتاب.

۵: استفاده از کمپرس های یخ طی ۱ تا ۲ روز بعد از انجام لیزر.

۶: عدم قرارگیری در معرض نور خورشید به مدت ۱ ماه.

۷: گذراندن دوره کامل نقاهت.

سخن پایانی

دستگاه لیزر co2 بهترین و مناسب ترین دستگاهی است که می توان در جهت رفع انواع مشکلات پوستی استفاده کرد. جهت بهره گیری مناسب از این دستگاه لازم است نکات و موارد ذکر شده در این مقاله را مد نظر قرار داد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا