فروشگاه لیزر

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت | با چه لیزری خال صورت را برداریم | مراحل برداشت خال

3.2/5 - (4 امتیاز)

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت .استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت بهترین راه حل می باشد. بخصوص زمانی که خال در قسمتی حساس و غیر قابل دسترس باشد. مهم ترین دلیل محبوبیت لیزر برای از بین بردن خال صورت آن است که چندین خال را به صورت همزمان می توان از بین برد.

همچنین لیزر روشی کاملا مطمئن است و نسبت به سایر روش ها کم تهاجمی تر می باشد. زیرا فرایند حذف خال از روی صورت بدونه کوچکترین زخم و اسکار انجام می شود.

استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت هیچ گونه خطری از جمله عفونت و بریدگی را برای بیمار به دنبال ندارد. با تمام این تفاسیر بهتر است بدانید که لیزر انواع مختلفی دارد و از همه آن ها نمی توان برای رفع خال صورت استفاده کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا به بررسی بهترین نوع لیزر برای از بین بردن خال صورت خواهیم پرداخت.

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت

خال صورت چیست؟

قبل از بررسی بهترین نوع لیزر جهت برداشتن خال صورت لازم است بدانیم خال و بخصوص خال صورت چیست؟ در واقع خال های صورت ضایعاتی پوستی هستند که ممکن از از بدو تولد در ناحیه صورت مشاهده شوند.

این ضایعات پوستی در اندازه های مختلفی وجود داشته و اغلب به صورت تکی یا گروهی در بخشی از صورت دیده می شوند. به طور کلی همه خال ها و به ویژه خال صورت دو نوع هستند. نوع اول پایول یا ضایعه برآمده و نوع دوم ماکول یا ضایعه هم سطح با پوست می باشند.

بیشتر
دستگاه لیزر الکساندرایت چیست و چگونه کار می کند؟و چه قابلیت و اثراتی در انواع پوست و مو دارد

برای استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت لازم است انواع خال ها را به خوبی بشناسیم. معمولا خال های صورت دو دسته هستند دسته اول خال های ملانوسیتی اکتسابی و دسته دوم خال های ملانوسیتی مادرزادی می باشند. لازم به ذکر است که خال های صورت در رنگ های مختلف قهوه ای و سیاه و گاهی هم آبی دیده می شوند.

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت کوتر است. در حقیقت کوتر نوعی سوزاندن ضایعه با امواج الکتریکی در شرایط کنترل شده می باشد. نحوه کارکرد آن به این شکل است که یک الکترود به صورت صفحه فلزی در نزدیکی خال قرار داده می شود. سپس پزشک متخصص به وسیله یک الکترود سوزنی و با کمک امواج دقیق و متمرکز شده خال را می سوزاند.

برای جلوگیری از احساس درد در ناحیه صورت قبل از انجام لیزر محل خال را با پماد بی حس کننده پوشش می دهند. مدت زمان استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت تقریبا ۲۰ دقیقه بوده و تنها یک جلسه برای برداشت هر خال مورد نیاز است.

استفاده از کوتر یا لیزر جهت برداشتن خال صورت بسیار محبوب و رایج می باشد. زیرا بدون ایجاد زخم و بریدگی خال را از ناحیه صورت حذف می کند. بعد از کواتر نوع دیگری از لیزر که برای برداشتن خال صورت بسیار موثر است لیزر CO2 می باشد. دستگاه مورد استفاده برای این لیزر نیز با آخرین فناوری های پزشکی طراحی و تولید شده و خال را به صورتی کاملا موثر از بین می برد.

بیشتر
میکرودرم خانگی بیوتی اسکین چگونه دستگاهی است؟ و استفاده از این دستگاه چه مزایا و معایبی دارد؟

انتخاب لیزر جهت برداشتن خال صورت از نوع CO2 می تواند سبب از بین بردن خال های خوش خیم و بزرگ و نازیبا در ناحیه صورت شود. همچنین لیزر CO2 روشی مطمئن و دائمی برای از بین بردن انواع زگیل، بی نظمی های بافتی و برجستگی پوستی باشد. حقیقت امر این است که از بین بردن خال به کمک لیزر کوتر و CO2 نسبت به روشهای دیگر مانند جراحی برتری بالایی دارد. زیرا لیزر های یاد شده تنها ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهند.

لیزر جهت برداشتن خال صورت هیچ گونه بریدگی و بخیه ای به دنبال نداشته و تنها بر روی ضایعه و خال مورد نظر عمل می کند. همچنین این دو نوع لیزر بر خلاف روش های قدیمی مانند جراحی بعد از اتمام عمل و درمان، سطحی هموار و صاف در ناحیه صورت ایجاد می کند.

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت

مزایای استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت

همان گونه که پیش تر نیز شرح داده شد بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت لیزر کوتر و CO2 می باشند.‌از جمله مهم ترین مزایای استفاده از این لیزرها ساده بودن فرایند لیزر، سرعت و ایمنی می باشند. همچنین استفاده از این دو نوع لیزر برای افراد دوره نقاهتی به دنبال نداشته و افراد مجبور به متوقف کردن کار و زندگی روزمره خود نیستند.

نکته: مسئله مهم در خصوص استفاده از لیزر CO2 آن است که برای درمان خال صورت از طریق این لیزر باید چندین جلسه بیشتر به کلینیک و یا درمانگاه مراجعه کرد.

کدام نوع خال صورت را نباید لیزر نمود؟

هر چند لیزر جهت برداشتن خال صورت بهترین روش و انتخاب است اما هر نوع خالی را نمی توان با آن از بین برد. از جمله خال هایی که نمی توان با استفاده از لیزر آن ها را حذف کرد خال های سرطانی و خال های بسیار بزرگ و برجسته در ناحیه صورت می باشند.

بیشتر
لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟ | لیزر رنگی پالسی چه کاربردی دارد| ویژگی های لیزر رنگی پالسی

نحوه برداشتن خال صورت به کمک لیزر چگونه است: استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت روشی است که طی آن محل مورد نظر با جریان برق کنترل شده سوزانده می شود. این سوزاندن با دستگاه مخصوص و کاملا پیشرفته انجام می گیرد.

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت

مهم ترین تفاوت برداشتن خال صورت به کمک لیزر با دیگر روش ها

یکی از اساسی ترین تفاوت های استفاده از لیزر با سایر روش ها عدم استفاده از تیغ جراحی است. تنها عاملی که در لیزر موجب از بین رفتن خال می شود گرمای ایجاد شده از جریان الکتریکی می باشد.

بهترین لیزر جهت برداشتن خال صورت

مدت زمان لیزر جهت برداشتن خال صورت

مدت زمان استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت به عوامل متعددی از جمله بزرگی و سایز خال و تعداد خال های موجود در صورت بستگی دارد. بنابراین نمی توان مدت زمان دقیقی برای این عمل در نظر گرفت.

هزینه استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت

هزینه استفاده از لیزر جهت برداشتن خال صورت به عوامل مختلفی از جمله:

نوع خال، سایز خال و تخصص و دانش پزشک معالج بستگی دارد.

سخن آخر: انجام لیزر جهت برداشتن خال صورت عمل ساده ای است با این وجود برگزاری یک جلسه مشاوره با پزشک ضروری است. زیرا همان گونه که قبلا به آن اشاره شد هر گونه خالی را نمی توان از طریق لیزر برداشت. همچنین صورت یکی از حساس ترین نقاط بدن است و انجام هر نوع عملی بر روی آن دقت بالایی را می طلبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا