فروشگاه لیزر

آیا لیزر موهای زائد، میتواند باعث زگیل مناطق حساس پایین تنه شود؟ | زگیل مناطق حساس پایین تنه

Rate this post

لیزر موهای زائد  و باعث زگیل مناطق حساس پایین تنه

زگیل مناطق حساس پایین تنه به باور بسیار غلطی که در میان عموم مردم وجود دارد این است که زگیل مناطق حساس پایین تنه تنها از طریق رابطه ایجاد می شود. در واقع داشتن رابطه گسترده تنها یکی از راه های انتقال می باشد. متاسفانه گاهی اوقات لیزر موهای زائد ممکن است سبب بروز چنین عارضه ای در افراد شود.

لازم به ذکر است که زگیل مناطق حساس پایین تنه از راه های متعددی منتقل و وارد بدن افراد می شود. استفاده نادرست و غیر بهداشتی از لیزر در رفع موهای زائد یکی از این راه ها می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه انتقال این ضایعه و موارد مهم در این خصوص را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا لیزر موهای زائد  میتواند باعث زگیل تناسلی شود؟

نحوه ایجاد زگیل مناطق حساس پایین تنه از طریق لیزر موهای زائد

بهتر است بدانید لیزر عامل ایجاد زگیل مناطق حساس پایین تنه نمی باشد بلکه آن چیزی که سبب انتقال و بروز آن می شود عدم رعایت نظافت دستگاه می باشد. در صورتی که مراجعین و استفاده کنندگان قبلی آلوده به ویروس اچ پی وی بوده باشند امکان آلوده شدن سایر افراد بسیار زیاد است؛ زیرا سر تماسی دستگاه لیزر در اثر تماس با قسمت پایین تنه افراد بیمار آلوده شده است؛ بنابراین احتمال انتقال ویروس به مراجعه کنندگان بعدی بالا می رود. در صورت استفاده از دستگاه لیزر برای افراد مختلف و عدم تعویض و نظافت آن امکان انتقال و انتشار این ویروس بسیار زیاد خواهد شد.

بیشتر
بهترین دستگاه لیزر برای پوست سفید کدام است؟ | مزایا و معایب

معمولا در مراکزی که در فرایند لیزر درمانی نکات بهداشتی رعایت نشود انتقال ویروس زگیل مناطق حساس پایین تنه از فردی به فرد دیگر به راحتی امکان پذیر است. با این حال کم نیستند مراکزی که تمام دستورالعمل های بهداشتی را مو به مو اجرا می کنند. معمولا مراکزی که به صورت حرفه ای کار لیزر موهای زائد را انجام می دهند بعد از پایان کار سر دستگاه را کاملا تمیز می کنند. تمیز کردن هندپیس دستگاه لیزر اغلب با محلول های ضدعفونی کننده بسیار قوی انجام می گیرد.

آیا هنگام رفع موهای زائد با لیزر می توان ابتلای فرد را به زگیل مناطق حساس پایین تنه تشخیص داد؟

آیا لیزر موهای زائد  میتواند باعث مناطق حساس پایین تنه شود؟جواب دادن به این سوال اندکی پیچیده بوده و به تخصص و آگاهی بسیاری نیاز دارد. اگر فردی که لیزر را انجام می دهد درباره این بیماری اندکی آگاهی داشته باشد در برخی موارد قادر به تشخیص آن خواهد بود؛ زیرا در اکثر مواقع زگیل ها قابل مشاهده می باشند؛ زیرا رنگ آن ها نسبت به رنگ پوست کمی تیره تر می باشد. همچنین شکل قارچی و یا گل کلمی این عارضه خود گواه بزرگی بر وجود آن می باشد.

البته موارد ذکر شده تنها گاهی اوقات در بدن افراد ایجاد می شود و بسیاری مواقع زگیل مناطق حساس پایین تنه هیچ گونه علائم ظاهری ندارد. به این صورت که فرد تنها شخص ناقل بیماری بوده و خود او نیز هیچ گونه احساس سوزش و یا خارشی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد مبتلا هفته ها، ماه ها و حتی ممکن است سال ها ناقل بیماری باشد ولی هیچ علائم ظاهری نداشته باشد. حتی در بعضی از افراد ممکن است علائم اصلاً ظاهر نشود و در حقیقت ناقل بدون علامت باشند.

بیشتر
آشنایی با دستگاه لیزر مو هانس hanns | قیمت دستگاه لیزر مو هانس

راه های پیشگیری از ویروس اچ پی وی به وسیله لیزر موهای زائد

راه های جلوگیری از انتقال و ایجاد زگیل مناطق حساس پایین تنه به وسیله لیزر موهای زائد عبارتند از:

۱: استفاده از لیزرهای غیر تماسی: برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد دارای سر غیر تماسی هستند دارند. استفاده از این نوع دستگاه ها تا حد زیادی از انتقال این ویروس جلوگیری می کنند.

۲: استفاده از سلفون یکبار مصرف روی لیزر:

استفاده از سلفون پلاستیکی بر روی هندپیس دستگاه های تماسی یکی دیگر از راه های پیشگیری از انتقال ویروس پی اچ وی می باشد.

عوارض انتقال ویروس پی اچ وی با لیزر موهای زائد

بیماری زگیل مناطق حساس پایین تنه علاوه بر طاهر ناخوشایندی که دارد سبب بروز بیماری های دیگر می شود. طبق تحقیقات انجام شده ۸۰/۰ از مردان مبتلا به سرطان مناطق حساس پایین تنه نوع خاصی از این ویروس را در بدن خود داشته اند. همچنین زنانی که به سرطان رحم مبتلا می شوند ۶۰/۰ به دلیل وجود این ویروس بوده است. لازم به ذکر است که سرطان دهانه رحم در خانم ها و سرطان های مقاربتی در مردان ریشه در این بیماری دارند.

راه های پیشگیری از ایجاد ویروس اچ پی وی کدامند؟

پیش از پرداختن به راه های پیشگیری از ایجاد بیماری زگیل مناطق حساس پایین تنه باید بدانید که این بیماری فوق العاده مسری می باشد؛ بنابراین برای عدم ابتلا به ویروس این بیماری باید راه های پیشگیری آن را بدانید.

اولین راه جلوگیری از ابن بیماری پرهیز از از روابط جنسی پر خطر و گسترده است.

بیشتر
معرفی بهترین و قویترین دستگاه رفع تاتو | دستگاه لیزر پرقدرت و استاندار برای رفع تاتو و خالکوبی

۲: دومین راه واکسیناسیون و تزریق واکسن مخصوص این بیماری است. افراد بالغ و نزدیک به رابطه جنسی بهتر است از واکسن این بیماری جهت جلوگیری از ابتلا استفاده کنند.

۳: سومین راه معاینه منظم و مستمر خانم ها توسط پزشک متخصص زنان است. این بیماری به وسیله معاینه و انجام آزمایشات مختلف قابل تشخیص می باشد. تشخیص به موقع این ویروس سبب درمان راحت و عدم ابتلا به بیماری های خطرناک مانند سرطان رحم می شود.

۴: چهارمین راه جهت جلوگیری از ایجاد و انتقال این بیماری مراجعه به مراکز معتبر برای لیزر موهای زائد است.

۵: پنجمین راه عدم مراجعه به سالن های اپیلاسیون غیر بهداشتی است.

۶: ششمین راه و آخرین راه برای در امان ماندن از شر این بیماری رعایت نظافت فردی و پایبند بودن به موازین اسلامی می باشد. لازم به ذکر است افرادی که رابطه غیر متعارف دارند نیز تا حد زیادی در معرض ابتلا قرار دارند. ویروس اچ پی وی از راه دهان وارد بدن فرد شده و زگیل های دردناک و ناخوشایندی در قسمت دهان افراد ایجاد می کند. درمان این نوع زگیل ها به مراتب سخت تر و طولانی تر از درمان زگیل های ایجاد شده در دستگاه تناسلی می باشند.

آیا لیزر موهای زائد  میتواند باعث زگیل تناسلی شود؟

سخن پایانی: قبل از اقدام جهت لیزر موهای زائد خود حتما درباره کلینیک مد نظر و نحوه انجام لیزر اطلاعات مفیدی کسب کنید. همچنین از نظافت و ضدعفونی شدن دستگاه لیزر مو پیش از استفاده اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید هرگونه اهمال در این رابطه ممکن است شما را برای مدت های طولانی درگیر درد و ناراحتی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا