فروشگاه لیزر

راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد | چگونگی رفع لیزر موهای زائد | روش دائمی رفع موی های زائد

Rate this post

راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد

راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد .اثر لیزر برای رفع موهای زائد تنها زمانی که فولیکول یا پیازچه مو از بین برود دائمی می باشد. ولی اگر پیازچه مو آسیب ببیند در ناحیه مورد لیزر دوباره مو رشد خواهد کرد. در نتیجه لیزر فولیکول یا ریشه ی مو را از طریق یک دسته پرتو از نور با انرژی حرارتی تنظیم شده را مورد هدف قرار داده و آن ها را از بین می برد.

حال اکثر افراد برای اینکه نتیجه ی دلخواه از عمل لیزر به دست آورند به 6 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند که در برخی دیگر متفاوت بوده و باید 7 الی 8 به کلینیک زیبایی مراجعه کنند. البته ناگفته نماند به ندرت اتفاق می افتد که برخی افراد به 10 الی 12 جلسه نیاز داشته باشند تا نتیجه مطلوب را بگیرند.

گاهی اوقات متقاضیان بعد از گذشت چند ماه از انجام عمل لیزر موها ی خود را دوباره در حال رشد می بینند و باید چند جلسه ی دیگر لیزر را تکرار کنند تا از شر موهای زائد خود خلاص شوند.

به طور کلی اگر می خواهید عملکرد لیزر برای رفع موهای زائد را بهبود ببخشید باید عوامل زیر را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها، نوع دستگاه را تنظیم کنید.

راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد

فهرست

بیشتر
درمان جای جوش با لیزر | آیا با لیزر می توان جای جوش را درمان کرد؟ | مراحل و زمان رفع جوش

رفع موهای زائد از طریق لیزر – جنس و ضخامت موها

پرتوهای تابانده شده توسط لیزر از طریق ملانین ها جذب می شوند که در واقع ملانین ها همان رنگدانه های موجود در مو می باشند و موهای ضخیم تر و تیره تر ملانین بیشتری نسبت به دیگر موها دارند. بنابراین لیزر برای افرادی با موهای تیره موثرتر خواهد بود.

حال افرادی که موهای بلوند یا قهوه ای روشن دارند به دلیل ملانین کم در موها انرژی کمتری جذب کرده و تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند. البته این افراد نگران نباشند با انتخاب کلینیک لیزر معتبر و گرفتن مشاوره ی صحیح می توانند به نتیجه ی دلخواه خود دست یابند.

رفع موهای زائد از طریق لیزر – رنگ مو و نوع پوست

رنگدانه ها یا ملانین موجود در فولیکول مو باید انرژی موجود در پرتوهای نوری را جذب کند تا رفع موهای زائد با مشکل مواجه نشود. بنابراین نوع پوست در این قضیه نیز دخیل است و بر کیفیت لیزر برای رفع موهای زائد تاثیر می گذارد.

البته لیزر باید فولیکول یا پیاز مو را مورد هدف قرار دهد بدون اینکه آسیبی به پوست وارد شود. در نتیجه تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو یعنی پوست روشن با موهای تیره، بهترین نتیجه را ایجاد می کند.

حال افرادی که موهای نازک با پوست تیره دارند نسبت به دیگر افراد به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند زیرا موهای آن ها سریع تر رشد می کنند.

لیزر روی موهای ناخواسته ایی که نور را جذب نمی کنند کمترین تاثیر را دارند برای مثال رنگ های سفید، بلوند، قرمز و خاکستری. همچنین هر چه اختلاف رنگ بین پوست و مو کمتر باشد خطر آسیبی پذیری از طریق لیزر در این افراد افزایش می یابد. البته با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی نیز برای این نوع افراد ساخته شده است.

بیشتر
ببینید چگونه میتوان بعد از عمل لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟ و مراحل رفع حساسیت پوست چیست؟

رفع موهای زائد از طریق لیزر – چرخه رشد مو شخص متقاضی

افرادی که می خواهند برای راهنمای رفع موهای زائد خود از طریق لیزر اقدام کنند در مرحله ی اول باید با چرخه ی رشد موهای خود آشنا شوند که به شرح زیر است.

فاز آناژن

فاز آناژن به مرحله ی شروع رشد مو معروف است که مو به قسمت ریشه وصل می باشد و پیاز یا فولیکول مو در این مرحله دست نخورده و ملانین های موجود در فولیکول مو زیاد است. بنابراین لیزر در این مرحله فولیکول را غیر فعال کرده و ایده آل ترین حالت برای حذف موهای زائد فاز آناژن می باشد.

فاز کاتاژن

در این مرحله فولیکول مو از بین رفته و رشد قسمت پایینی مو متوقف شده است که به مرحله حد واسط معروف می باشد. مرحله ی کاتاژن برای انجام عمل لیزر مناسب نیست زیرا مو دیگر به پیازچه وصل نیست.همچنین موها در این مرحله شروع به ریزش می کنند.

فاز تلوژن

فاز تلوژن یا فاز استراحت آخرین مرحله از رشد مو بوده که دیگر فولیکول ها از بین رفته اند و موهایی در حال استراحت رشد خود را آغاز می کنند.بنابراین لیزر در این مرحله تاثیری بر روی پیاز مو ندارد زیرا مو به بخش انتهایی یا همان ریشه وصل نیست.

در نتیجه این سه فاز در تمام مراحل رشد مو تکرار می شود به همین دلیل بدن به چند جلسه ی متوالی لیزر نیاز دارد تا تمام موهای زائد را از بین ببرد.

رفع موهای زائد از طریق لیزر – نوع دستگاه لیزر

اگر می خواهید از لیزر برای راهنمای رفع موهای زائد خود نتیجه مطلوب بگیرید باید در مرحله ی اول یک کلینیک معتبر با کادر درمانی با تجربه و وجود نوع دستگاه متناسب با رنگ، ضخامت و جنس مو و پوست شما انتخاب کنید. زیرا استفاده از دستگاه لیزر مو و پوست  هماهنگ با ویژگی های مو و پوست شما تاثیر زیادی در کیفیت و سرعت درمان دارد.

بیشتر
آشنایی با دستگاه لیزر کیوسوئیچ | دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردی دارد | ویژگی و عملکرد

راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد

رفع موهای زائد از طریق لیزر – میزان مهارت متخصص یا اپراتور لیزر

زمانی که می خواهید یک کلینیک درمانی لیزر برای راهنمای رفع موهای زائد خود انتخاب کنید باید مهارت اپراتور و پرسنل را در نظر بگیرید. زیرا اگر پرسنل آموزش لازم را ندیده باشند احتمال دارد شما را در معرض آسیب قرار دهند بدون اینکه نتیجه ی مطلوبی از عمل لیزر بگیرند.

بنابراین کلینیک مورد نظر باید با توجه به ویژگی های شخص متقاضی دستگاه لیزر را تنظیم کرده و بهترین روش درمان را ارائه دهد. حال اعمالی که باید بعد از انجام عمل لیزر صورت گیرد به اندازه ی مراحلی که در زمان درمان به کار می رود حائز اهمیت است. زیرا از بروز هر نوع عوارض جانبی پیشگیری می کند.

یک کلینیک معتبر لیزر برای رفع موهای زائد باید دارای شرایط زیر باشد:

  • وجود پزشکان و متخصصان پوست و مو در کلینیک
  • محیط درمانی آرام و مناسب
  • تکنسین های آموزش دیده و مجرب
  • وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز
  • وجود دستگاه های لیزر به روز و مختص افراد با هر فنوتیپ پوستی و هر نوع مو، البته مورد تایید سازمان غذا و دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا