فروشگاه لیزر

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر چگونه است؟ و سیستم کولینگ چه تاثیری در دستگاه لیزر دارد؟

Rate this post

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر چگونه است؟ و سیستم کولینگ چه تاثیری در دستگاه لیزر دارد؟

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر چگونه است؟ و سیستم کولینگ چه تاثیری در دستگاه لیزر دارد؟ در این مقاله قصد داریم در خصوص اهمیت وجود سیستم کولینگ در دستگاه لیزر مو صحبت کنیم و از تاثیرات مثبتی که این قطعه می تواند برای دستگاه های لیزر مو به همراه داشته باشد برای شما بازگو کنیم.

کولینگ را اگر در معنی لغوی بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم به معنی سرد کننده می توان از آن نامبرد. این قطعه همانطوری که از معنی تحت الفظی آن متوجه شدید کار سرد کردن و ایجاد سرما در پوست بدن زیباجو و خود دستگاه لیزر را بر عهده دارد.

اگر بخواهیم در خصوص عملکرد و کارایی این قسمت از دستگاه لیزر حرفی بزنیم باید بگوییم که قلب تپنده و ریکاوری کننده کل دستگاه و حفظ ایمنی و سلامت از جسم استفاده کننده از دستگاه لیزر نیز بر عهده این قسمت از دستگاه می باشد.

پس به درستی باید گفت اگر این قطعه در دستگاه لیزر نباشد و یا اینکه این قطعه از کار بیافتد باید گفت دستگاه لیزر کارایی و عملکرد خود را به صورت قطعی از دست خواهد داد.

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر

تاثیر سیستم کولینگ بر عملکرد و کارایی دستگاه لیزر چیست؟

از جمله تاثیری که سیستم کولینگ بر دستگاه لیزر دارد، افزایش راندمان و حرکت رو به جلو و عملکرد خوب دستگاه را باعث خواهد شد. کولینگ دستگاه لیزر وقتی خوب کار می کند گرمای حاصل از عملکرد دستگاه را از دستگاه لیزر دور کرده و باعث ایجاد راندمان بیشتر دستگاه می شود.

بیشتر
خرید و فروش دستگاه لیزر الکساندرایت اقساطی 2024 | تکنو بیوتی

سیستم کولینگ در دستگاه لیزر نه تنها باعث خنک شدن دستگاه می شود بلکه از سرمایش این قطعه از دستگاه می توان برای جلوگیری از سوختگی پوست کاربر و زیباجو بکاهد و  خیلی موثر و مفید باشد.

انواع کولینک کدامند و کاربرد هر کدام چیست؟

کولینگ ایر و کولینیگ کانتینت از دو نوع متفاوت کولینک ها در دستگاه های لیزر می باشند. اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر قابل توجه است و می تواند راندمان دستگاه را بالا ببرد و همچنین از سوختگی های ناشی از تاباندن نور متمرکز لیزر به بدن زیباجو برای حذف موهای زائد بدن وی از سوختگی ها بکاهد.

کولینگ ایر

کولینگ ایر که هوای سرد را بر بدن استفاده کننده می تاباند، می تواند بیشترین تاثیر را در حفظ و ایمنی در بدن زیباجو ایجاد کرده و باعث کم تهاجم شدن دستگاه می شود. این سیستم بیشتر در دستگاه های لیزر از نوع الکس کاربرد فراوان دارد.

کولینگ کانتنت

کولینگ کانتنت که بیشتر بر روی دستگاه های لیزر ان دی یاگ و ای پی و اس اچ آر مورد استفاده فراوان قرار می گیرد که می تواند با استفاده از این سیستم، هوای خنک که از مخزن آب نصب بر روی دستگاه ناشی می شود، با استفاده از مکمل ژل مخصوص این دستگاه، می تواند سوختگی و تاول و قرمزی محل استفاده از این قبیل لیزر ها را به حداقل ممکن برساند.

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر

کولینگ داخلی دستگاه لیزر نیز یکی از قطعات مورد استفاده برای خنک نگه داشتن قطعات داخلی دستگاه لیزر می باشد

یک نوع کولینگ دیگر نیز وجود دارد که اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر را در بر می گیرد. این سیستم که در داخل دستگاه لیزر از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم نصب می باشد، می تواند باعث خنک نگه داشتن اجراء داخلی دستگاه لیزر شود و گرمای حاصله از کارکرد دستگاه لیزر را به حداقل ممکن رسانده و از دستگاه دور نماید.

بیشتر
درمان واریس با لیزر | مزایا، محاسن و مراقبت های قبل و بعد

با وجود این قطعه از دستگاه که مثل رادیاتور ماشین عمل می کند، می تواند گرمای قطعاتی که برای تولید انرژی و برای تولید نور لیزر با یکدیگر درگیر هستند را از دستگاه خارج کرده و باعث افزایش راندمان دستگاه گردد.

چرا باید از آب مناسب برای کولینگ دستگاه لیزر استفاده نمود؟

بیشتر دستگاه های لیزر از سیستم خنک کننده آب سرد استفاده می کنند و حتماً باید از آب مخصوصی که برای این دستگاه تهیه شده و مناسب این دستگاه ها می باشد استفاده نمود. این دستگاه ها اگر بدون آب بمانند امکان آسیب جدی به قسمت های خنک کننده ی این دستگاه ها زیاد می شود و امکان از کار افتادن سیستم خنک کننده دستگاه وجود دارد و حتمی خواهد بود.

با ازکار افتادن سیستم خنک کننده دستگاه لیزر عملاً دیگر نمی توان از این دستگاه برای رفع موهای زائد بدن زیباجو استفاده نمود و دستگاه لیزر مو بلااستفاده می شود. پس در حفظ و نگهداری این قسمت از دستگاه باید کوشا بود و تعمیر و نگهداری قسمت کولینگ دستگاه را باید همیشه مورد بررسی قرار داد.

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر به مراتب بیشتر از خود دستگاه می باشد و ایراد در این قسمت از دستگاه کارکردن دستگاه را غیر ممکن خواهد کرد.

چرا با وجود سالم بودن سیستم کولینگ دستگاه لیزر باز هم شاهد سوختگی و قرمزی قسمت های بدن زیباجو هستیم؟

در بعضی مواقع با وجود سالم بودن سیستم خنک کننده دستگاه لیزر باز هم شاهد سوختگی و قرمزی پوست زیباجویان هستیم و این موضوع را باید ناشی بودن و غیر حرفه ای بودن اپراتورهای این دستگاه دانست و یا اینکه تنظیمات دستگاه بر اساس نوع حرارت و سرمایی که نیاز این حرارت می باشد به حد نرمال خود نرسیده و این مورد هم مربوط به عدم توانایی اپراتور می باشد.

بیشتر
آشنایی با دیوایس لیزر موی دایود برای هر نوع پوست و مو و تاثیراتی که در رفع و زیبایی پوست دارد

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر

آیا مراکز خدمات پس از فروش کولینگ دستگاه لیزر را نیز تعمیر می کنند؟

مراکز خدمات پس از فروش دستگاه لیزر تمامی قطعات معیوب دستگاه لیزر از جمله کولینگ دستگاه لیزر را نیز پوشش می دهند و در صورت داشتن ضمانت به صورت رایگان این قسمت از دستگاه تعمیر و راه اندازی خواهد شد.

در صورت اتمام ضمانت دستگاه با پرداخت هزینه تعمیرات می توان از خدمات پس از فروش این دستگاه ها استفاده نمود و نسبت به تعمیر آن توسط مراکز خدمات پشتیبانی و تعمیرگاه های مجاز اقدام به تعمیر و راه اندازی این قسمت از دستگاه لیزر اقدام نمود.

سخن پایانی

ما در این مقاله از اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه لیزر مو سخن به میان آوردیم و گفتیم که این قسمت از دستگاه چقدر حائز اهمیت می باشد و می تواند در عملکرد و کارکرد یک دستگاه لیزر چقدر موثر و مثمر ثمر باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا