فروشگاه لیزر

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟ | لیزر رنگی پالسی چه کاربردی دارد| ویژگی های لیزر رنگی پالسی

Rate this post

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟ لیزر رنگی پالسی یکی از لیزرهایی است که امروزه استفاده های زیادی از آن در عمل های زیبایی می شود. احتمالا شما نیز بارها اسم لیزر درمانی به گوشتان خورده است و کنجکاو شده اید که این لیزر چیست و چگونه روند درمان را انجام می دهد. ما در این مقاله می خواهیم به طور مفصل به لیزر رنگی پالسی بپردازیم.

دلایل استفاده از این لیزر را بیان کنیم. لیزر رنگی پالسی در بین پزشکانی که میانه خوبی با درمان به وسیله لیزر دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیرا نتایج استفاده از این لیزر گاهی اوقات بسیار شگفت انگیز هستند.

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟ لیزر رنگی پالسی یکی از لیزرهایی است که امروزه استفاده های زیادی از آن در عمل های زیبایی می شود. احتمالا شما نیز بارها اسم لیزر درمانی به گوشتان خورده است و کنجکاو شده اید که این لیزر چیست و چگونه روند درمان را انجام می دهد.

ما در این مقاله می خواهیم به طور مفصل به لیزر رنگی پالسی بپردازیم. دلایل استفاده از این لیزر را بیان کنیم. لیزر رنگی پالسی در بین پزشکانی که میانه خوبی با درمان به وسیله لیزر دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیرا نتایج استفاده از این لیزر گاهی اوقات بسیار شگفت انگیز هستند.

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟

معرفی لیزر رنگی پالسی (PDL)

در زبان انگلیسی به لیزر رنگی پالسی Pulsed dye laser می گویند. این لیزر، نوری است که به شدت تقویت شده است و با الگوهایی تابشی به پوست بیمار تابانده می شود. این لیزر به علت حلال رنگی خود که یک نوع ماده ارگانیک می باشد به این اسم شناخته می شود.

بیشتر
نکات مهم درباره فواید درمان با لیزر | درمان با لیزر چه فایده هایی دارد | مزایای لیزر درمانی و اثر آن

این ماده ارگانیک تشعشع های رنگی نور را ایجاد می کند. به همین دلیل به آن لیزر رنگی می گویند. برخی از این نور های لیزر توسط موادی مانند رودامین، تتراسن، ملاکیت، استیلبن، کومارین، بند بلفرون و فلورسئین تولید می شوند. این مواد نوری سبز رنگ برای لیزر ایجاد خواهند کرد. حلال هایی که برای این حل شونده ها مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت می باشند.

آب، هگزان، اتانول، سیکلو هگزان، گلیکول، سیکلودکسترین و متانول برخی از این حلال ها می باشند. این محلول با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت است. این گونه از جذب شدن رنگ یا تخریب آن جوگیری می شود. سپس از یک منبع نوری مانند یک چراغ قوه یا یک لیزر خارجی برای هم راستا کردن این مولکول ها استفاده می شود.

این گونه مولکول های رنگی، لیزر رنگی را تولید می کنند. الگو های تابشی در این نوع لیزر پیوسته نیستند. بلکه لیزر به صورت ضربانی (ضربه ای) یا منقطع به محل هدف تابانده می شود. تابش لیزر به صورت پیوسته می تواند به طور کلی باعث تخریب بافت هدف شود. اما تابش آن به صورت ضربه ای می تواند اثرات خوبی را به جای بگذارد.

لیزر رنگی پالسی چگونه در دستگاه لیزر تولید می شود؟

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟ همان طور که قبلا گفتیم، در روند تولید لیزر رنگی پالسی مواد رنگی داخل حلال به وسیله منبع نور که منبع انرژی نیز هست فعال می شوند. این مواد در داخل یک محفظه تشدید وجود دارند. به این محفظه تشدید کاواک نیز گفته می شود. این محفظه در دو طرف خود دو عدد آینه دارد. ضریب انعکاس یکی از این آینه ها از دیگری مقداری کمتر است.

هنگامی که ماده انرژی دریافت می کند، الکترون های موجود در آن به لایه های بالایی انتقال پیدا می کنند. در این حالت الکترون ها برانگیخته می شوند. این الکترون ها مایل هستند به جای قبلی خود بازگردند در نتیجه به لایه های پایینی منتقل می شوند. در هنگام این انتقال الکترون ها از خود نور تولید می کنند.

بیشتر
دستگاه لیزر co2 چیست؟ | لیزر co2 چه خصوصیات و کاربردی دارد؟ | مراحل استفاده از لیزر co2

این نور توسط آینه ها منعکس می شود و باعث فعال شدن دیگر الکترون ها می شود. این گونه تمام الکترون ها از خود نور تولید می کنند و این نور همان لیزر رنگی پالسی می باشد. لیزر پالسی از طریق آینه ای خارج می گردد که ضریب انعکاس کمتری از دیگری دارد.

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟

لیزر رنگی پالسی چه کاربردی در علم پزشکی دارد؟

از لیزر رنگی پالسی استفاده های فراوانی در علم پزشکی می شود. این لیزر می تواند برای برش دادن پوست، از بین بردن زخم، از بین بردن آکنه، رفع لکه های خونی، رفع روزاسه، رفع رگ های عنکبوتی و رفع کک مک پوست به کار رود.

همچنین لیزر پالسی یکی از لیزر های پیشرو در درمان چین و چروک ها و لکه های ناشی از افزایش سن می باشد. این لیزر باعث افزایش کلاژن سازی در پوست شده و پوست را جوان تر می کند. لیزر پالسی برای بستن منافذ باز پوست و از بین بردن موهای زائد نیز به کار می رود. در کل لیزر رنگی پالسی یکی از پرکاربرد ترین لیزر ها در علم پزشکی است.

لیزر رنگی پالسی (PDL) چیست؟

کاربردهای متنوع لیزر رنگی پالسی

همان طور که قبلا اشاره کردیم لیزر رنگی پالسی می تواند کاربرد های مختلفی در علم پزشکی از خود نشان دهد. اما این لیزر چگونه می تواند این همه کاربرد داشته باشد. نکته مهم در استفاده از لیزر رنگی پالسی طول موج و زمان (عرض پالسی) استفاده از آن می باشد.

لیزر پالسی با توجه به طول موج و روش تابش خود می تواند برای برش پوست و یا برای جوانسازی آن به کار رود. پس نکته مهم همان طول موج لیزر و عرض پالسی است.

بیشتر
آموزش طریقه کار با دستگاه لاغری کویتیشن 6 کاره به همراه قیمت، کاربرد، مشخصات و ویژگی ها

پزشکان با توجه به درمانی که می خواهند با این لیزر انجام دهند، طول موج آن را تنظیم می کنند. لیزر رنگی پالسی به صورت دقیق روی بافت هدف کار می کند. لیزر رنگی می تواند رنگیزه های موجود در پوست را پراکنده سازد و لکه ها را از بین ببرد.

لیزر پالسی هنگام برخورد با پوست به انرژی حرارتی تبدیل می شود. همین انرژی حرارتی است که رنگیزه ها را از هم جدا می کند. تابش ضربه ای لیزر باعث می شود که لیزر تنها بر روی بافت هدف تاثیر خود را نشان دهد. اگر لیزر پیوسته باشد می تواند بافت های اطراف لکه را نیز تحت تاثیر قرار دهد و عوارض ناشی از لیزر خود را نشان دهند.

چه دستگاه هایی برای انجام لیزر رنگی پالسی مناسب می باشند؟

در سال های اخیر شرکت های زیادی اقدام به تولید دستگاه های لیزر رنگی پالسی کرده اند. اما شرکت های آمریکایی در این زمینه پیشرو هستند. دستگاه های این شرکت ها باید دارای مجوز سازمان دارویی آمریکا (FDA) باشند. این دستگاه ها نسبت به دستگاه هایی که مجوز های رسمی دریافت نکرده اند بسیار معتبر تر هستند.

دستگاه هایی مانند شرکت کاندلا و شرکت لامپ پالس معتبر ترین دستگاه ها در زمینه لیزر رنگی پالسی می باشند. اثر این دستگاه ها کاملا به پزشکی بستگی دارد که از لیزر درمانی استفاده می کند. مهارت پزشک و تجربه او در کار با لیزر تاثیر زیادی در نتیجه درمان دارد. پس اگر قصد لیزر درمانی دارید توصیه ما این است به پزشکان حاذق در این زمینه مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در پایان این مقاله در خصوص قیمت لیزر رنگی پالسی (PDL) و یا هر دستگاه لیزر مو دیگری از قبیل قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم سوال دارید می توانید از قسمت تماس با ما از کارشناسان فروش ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا