فروشگاه لیزر

دستگاه لیزر الکس دایود چیست؟ و چگونه کار می کند؟ | عملکرد

دستگاه لیزر الکس دایود

Rate this post

دستگاه لیزر دایود الکس چیست؟ و چگونه کار می کند؟

دستگاه لیزر دایود الکس یکی از لیزرهای حذف موهای زائد بدن است که کاربرد وسیعی دارد. با گذر زمان تکنیک های مدرن و پیشرفته ای برای از بین بردن موهای زائد ساخته می شود که تکنولوژی های به کار گرفته شده در آن‌ها باعث شگفتی انسان می شود.

با توجه به وقت گیر بودن و غیر استاندارد بودن روش های قدیمی رفع موهای زائد، صنعت زیبایی بر آن شد تا قدمی مهم در این راستا بردارد. فناوری لیزر یکی از کارآمدترین و موثرترین کاری است که برای از بین بردن موهای زائد و جوانسازی پوست معرفی شد.

موهای زائد معضلی است که همه افراد خارج از بحث جنسیت با آن درگیر هستند. همه افراد برای رفع این موها از روش های وقت گیر و پر هزینه ای چون اصلاح با تیغ، اپیلاسیون، پودر و کرم موبر و … استفاده کرده اند.

این افراد ناچارا مجبور بوده اند بعد از گذشت یک هفته دوباره برای رفع موهای زائد اقدام کنند و این پروسه ی غیر اصولی را بارها و بارها تکرار کنند و با عوارض و معایب آن دست و پنجه نرم كنند.

اگر در این بین به شما یک روش دائمی رفع موهای زائد را معرفی کنند بی درنگ آن را قبول می کنید چون از دست خسته کننده ترین کار ممکن خلاص می شوید.

قطعا این روش دائمی دستگاه لیزر الکس دایود می باشد که در حال حاضر برترین فناوری رفع موهای زائد می باشد. این دستگاه به طرز عجیبی باعث کاهش رویش موهای زائد می شود و در نوع خود جزء بهترین دستگاه های حال حاضر می باشد.

بیشتر
راهنمای لیزر برای رفع موهای زائد | چگونگی رفع لیزر موهای زائد | روش دائمی رفع موی های زائد

دستگاه لیزر الکس دایود

دستگاه لیزر دایود الکس چیست؟

دستگاه لیزر الکس دایود  و سیستم دستگاه لیزر الکس دایود در گروه لیزرهای نیمه هادی قرار دارد. این دستگاه با سه طول موج مختلف قادر به از بین بردن موهای زائد صورت و بدن می باشد.

با هر شات کردن می توان حجم زیادی از فولیکول های مو را از بین برد و در طول موج های بالاتر می توان به عمق بیشتری از پوست نفوذ پیدا کرد. در گذشته دستگاه ی لیزر تنها برای پوست روشن با موی ضخیم جوابگو بودند و عملا بر روی پوست های سبزه و نسبتا تیره تاثیری نداشتند اما لیزر دایود می تواند انواع تیپ های پوستی را پوشش دهد و در یک دوره کوتاه حدود ۸۰ درصد از موهای زائد بدن را حذف کند.

بیشتر کلینیک های زیبایی برای دستیابی به نتیجه بهتر از چند دستگاه مختلف استفاده می کنند مثلا از لیزر الکساندرایت برای لیزر موهای تیره بر روی پوست روشن استفاده می کنند و برای قسمت هایی چون بیکینی، خط باسن و زیر بغل از دستگاه الکس دایود استفاده می کنند.

از آنجا که دستگاه لیزر الکس دایود از طول موج بالاتری نسبت به لیزرهای الکساندرایت و یاقوت و … برخوردار است پس کاربرد بیشتری در کلینیک های زیبایی دارد. تنظیمات لیزر الکس باید دقیقا هماهنگ با پوست انجام شود چون در غیر این صورت ریسک سوختگی و تغییر رنگ پوست وجود دارد.

دستگاه لیزر الکس دایود

حذف دائم موهای زائد با دستگاه لیزر دایود الکس 

از دستگاه لیزر الکس دایود برای قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، نوک سینه، ران، پاها، زیر بغل، خط ناف، بیکینی، دست و بازوها، پشت کمر، خط ریش و … استفاده می شود. این دستگاه با انتشار نور قرمز مطلق عمل می کند.

بیشتر
معرفی 4 مزایا و عوارض دستگاه جوانسازی ترامیدس تیکسل(TIXEL)

این نور توسط ملانین مو قابلیت جذب را دارد. بعد از اینکه ریشه مو انرژی را دریافت کرد آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و این گرما باعث ضعیف شدن و نابودی فولیکول مو می شود. گاها ریشه مو بسیار مقاوم است و با یک جلسه کاملا حذف نمی شود اما با چند جلسه به صورت دوره ای می توان از شر تمام موهای زائد خلاص شد.

برای حذف موهای زائد به روشدستگاه لیزر الکس دایود متقاضی حتما باید در ۴۸ ساعت گذشته موهای خود را شیو کرده باشد و بعضی از شرایط لازم برای لیزر دایود را داشته باشد. با توجه به مدرن بودن تکنیک حتما باید نسبت به شرایط انجام اطمینان حاصل شود.

به طور مثال فرد بدون اینکه اطلاعاتی در این خصوص کسب کرده باشد اقدام به انجام لیزر می کند و در نتیجه به رضایت کامل دست پیدا نمی کند.

سن، جنس، منطقه تحت درمان، سطح هورمون ها و … در انتخاب نوع طول موج موثر است. گاها فرد ممکن است تحت درمان با داروی خاصی باشد پس مصرف همزمان دارو و لیزر دایود در عملکرد لیزر تاثیر منفی به جا خواهد گذاشت.

دستگاه لیزر الکس دایود

اقدامات لازم قبل از استفاده از دستگاه لیزر الکس دایود

درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر الکس دایود نیازمند رعایت یک سری شرایط و ضوابط می باشد تا به اثر بخشی لازم دست پیدا کند. اگر احساس می کنید که حتی یکی از شرایط زیر را ندارید زمان لیزر خود را به تعویق بیندازید.

  • نداشتن بیماری پوستی یا بیماری های نقص سیستم ایمنی ضرورت انجام لیزر است‌.
  • عدم مصرف داروهای خاص قبل از لیزر
  • اصلاح نکردن بدن با استفاده از موچین، موم، پودر و …
  • اگر در یک ماه گذشته اقداماتی از قبیل برنزه کردن، میکرو، لایه برداری و … انجام داده اید نباید برای لیزر الکس دایود اقدام کنید.
  • برای پوست های بسیار روشنی که موهای کرکی یا سفید دارند لیزر الکس جوابگو نمی باشد.
  • باید از قبل طول موج دستگاه با توجه به پوست متقاضی انتخاب شود‌.
  • قبل از انجام لیزر باید حتما پوست تمیز باشد و از مواد آرایشی و بهداشتی کاملا پاک شده باشد.
  • در صورت داشتن بیماری هایی از قبیل: زگیل، تبخال، زخم باز و … از انجام لیزر خودداری کنید. چون زمانی که نور لیزر بر روی این زخم ها تابیده می شود آن ها را تشدید می کند و زمان بهبود آن ها را به تاخیر می اندازد.
بیشتر
قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت دکا چقدر است؟ | محاسن و معایب
دستگاه لیزر الکس دایودمراقبت های بعد از استفاده از دستگاه لیزر الکس 

بعد از لیزر با دستگاه لیزر الکس دایود بعضی از علائم طبیعی نظیر سوزش، قرمزی و ورم دیده می شود که نیاز به درمان خاصی ندارد و خود به خود بهبود پیدا می کند اما اگر شدت این علائم بیشتر باشد می توانید از کمپرس یخ برای کاهش علائم استفاده کنید.

بهتر است تا زمان بهبودی کامل از انجام ورزش، سونا، جکوزی و مواد تحریک کننده خودداری کنید.

فرد باید تا زمان بهبودی کامل از برنزه کردن و در معرض شدید آفتاب قرار گرفتن خودداری کند. مواد حساسیت زایی چون عطرها و لوسیون ها را بر روی سایر قسمت های بدن مصرف کنید. اگر شدت عوارض در شما بالا باشد می توانید به متخصص مراجعه کنید و به هیچ وجه به صورت خودسرانه روش درمانی و دارو را مصرف نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا